INSTADATE & WORKSHOP

I går hadde jeg virkelig en perfekt, sporty søndag.
En helg gjeng flotte instagram jenter møttes i regi av Line, for å moro oss og ha workshops.  


Lasse i action

Den første workshopen stod Lasse Tufte for. Han er forfatter av boken ‘Calisthenics med Lasse Tufte’ og foreleser på AFPT.
Det var utrolig fasinerende å se Lasse svinge seg rundt. Det så riktignok ikke like gasiøst ut når vi prøvde oss på øvelsene!
Jeg har aldri vært i en Tuftepark, så dette var helt nytt for meg. Utrolig moro og krevende på samme tid. Her må èn virkelig ha kroppskontroll og tørre å satse!


Lasse forsøker å lære meg calisthenics shoulder stand. 
Trolig den enkleste øvelsen iløpet av dagen….og for å være helt ærlig….Den var ikke så enkel!



Jentene følger godt med og dokumenterer selvfølgelig alt med mobil og kamera. Typisk instagram-jenter :mrgreen:


Wokshop nummer to var det Soroush Jozani som stod for. Han er leder for pt-avdelingen på Asker treningssenter og nyrekruttert foreleser hos AFPT.
Soroush lærte oss mer om løping og løpeteknikk, samt at han tok for seg noen enkle teknikker for bedre mobilitet og triggerpunktmassasje. 


I løpet av de to timene med Soroush lærte jeg at løpeteknikken min har stort forbedringspotensial. Derimot var jeg veldig flink til å løpe i hoppetau. Da landet jeg riktig på foten, samt slapper av i leggene og lar hamstrings løfte foten. Vips så ble det mye lettere å løpe! Nå er det bare å lære seg å overføre løpingen i hoppetauet til normal løping. Her har jeg noe å jobbe med fremover. 

Begge workshoppene var både lærerike og morsomme. For ikke å snakke om alle de fantastiske jentene jeg fikk møte. Håper det ikke blir lenge til neste gang!

Kristine ♥

10 kommentarer
    1. Chassi:
      Jeg hadde bare møtt Line Bjerk før og husker ikke navnet på alle. Sjekk taggen instajentenepådate så kommer alle jentene opp 🙂

    2. ser ut som dere hadde det gøy!! Sett mange av dere har lagt ut masse inspirerende bilder 😀
      Jeg bare lurer på om du er fornøyd hittil med sykepleierstudiet i Sandvika? Hva har du studert tidligere ? 🙂

    3. Å det så jo så moro ut da 🙂 Ser ut som dere koste dere og lærte samtidig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg