ROSER OG LOMPER

Det er torsdagen kommet allerede. Denne uken har gått farlig fort! 
Håper dere ikke regner bort. Her har det regnet i ett kjør, men det ser heldigvis ut som om det skal gi seg til helgen. Fingrene er krysset for at den store solen yr melder, kommer. 


Jeg har ikke vært på topp de siste dagene. Det er mye som skjer på privatfronten og det gjør meg rett og slett skikkelig sliten. Jeg tenker mye, sover dårlig og våkner stadig av mareritt. Derfor har jeg valgt å ha treningsfri de siste dagene. Det nytter ikke å presse kroppen når den føles utmattet bare av vanlige gjøremål. 


I dag unnet jeg meg selv en rosebukett. Ja, her i gården kjøper jeg roser til meg selv! Om man ikke får dem, får man ta saken i egene hender :razz:
Som jeg har nevnt før, elsker jeg å gå å lukte på roser eller andre blomster. Nå som disse står på stuebordet, går jeg å sniffer litt på dem hver gang jeg går forbi. Små ting som gleder i hverdagen!


Det ble en enkel og god middag. Gratinert søtpotetlomper. En klassiker på travle eller late dager!
Bruk de lompene du har tilgjengelig. Selv bruker jeg alle mulige lomper, jeg tar nemlig alltid den pakken som er ferskest. Om det er original lomper, havrelomper, speltlomper eller søtpotetlomper har ikke noe å si – fersk er best!

Søtpotetlompene har jeg kjøpt på Rema1000 og jeg har skrevet mer om de her


Smør lompene med ketchup og gjerne litt smørost eller philadephia. Ha over tomat i skiver, rødløk i biter, skinke, cottage cheese og godt med ost. Gratiner i ovnen på 200 grader i 8 -10 minutter. Eventuelt kan du ha dem 2 minutter i mikroen. 
Rask, sunn og god middag!

Kristine 

16 kommentarer
    1. Kristin H. G:
      I dag har jeg hatt en skikkelig anti-stress dag med verken skole, jobb eller mas. Resten av helgen blir det mye jobb, så da er det bare å lade opp. Håper du får en rolig og fin helt og får ladet opp energien. Riktig god helg Kristin 🙂

    2. Helene:
      Nå er det helg! Savner de ukentlige mailene dine. Hihi…. Ser jo på mailen hvilken Helene det er. Håper alt er bra med deg. God helg og stor klem 🙂

    3. Har det akkurat på samme måte… Sover superdårlig, kroppen er stresset og hodet jobber konstant… Nå er det helg. La oss ta oss et avbrekk og gi kroppen hvile. Så kommer vi sterkere tilbake! God helg:-)

    4. Ta vare på deg selv og kos deg, nå er det helg!😍 Nydelige roser, vitkig å gjøre litt stas på seg selv. Stor klem

    5. marthe Dybdahl:
      Så hyggelig at du synes det 🙂 Slik setter jeg virkelig pris på å høre. Det er akkurat sånne kommentarer som gir meg inspirasjon. Takk 🙂

    6. annebe:
      Blomster lyser opp hele leilighetene. Blir mer en gang mer trivelig hjemme med blomster 🙂
      God helg du 🙂

    7. Dinna veka (og egentlig dei siste månedane) har gått så vanvittig fort, eg klara ikkje å holde følge lenger. Maten såg aaaamazing ut!! Ditta skal eg prøve i helga 🙂

    8. Fint bilde av deg og rosene..koselig å unne seg noen fine blomster ja 🙂 …de lompene så veldig gode ut…nam, nam…:))

    9. super fin og inspirerende blogg du har 🙂 hvor får du inspirasjonen fra? Ha en super fin dag videre! du er en bra blogg jeg liker å lese 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg