SMOOTHIE TIL FROKOST

  •   

God morgen! Jeg sitter her med frokosten min og gleder meg over en ny dag :razz: Da klokken ringte halv seks i morges, var jeg ikke like fornøyd, men nå har jeg vridd tankene over på det riktige sporet. Måten jeg gjorde det på var at jeg tok meg en varm dusj mens jeg listet opp i hodet mitt det jeg er fornøyd og takknemlig for akkurat i dag. Vips så ble humøret fantastisk. Prøv det selv!


Smoothie med bare frukt, bær og / eller juice inneholder så og si bare raske karbohydrater og metter lite. Jeg får ofte veldig søtsug etter slike smoothies. Med et par enkle grep, ved å tilsette protein (som proteinpulver, cottage cheese, egg) og fett (som avokado, nøtter, kokosolje) får du en mettende og næringsrik smoothie. Dette gjorde jeg med smoothien jeg spiser nå. Her har du en smoothie proppet med næringsstoffer og som inneholder en god blanding av proteiner, sunt fett, karbohydrater og kostfiber.  En super sunn smoothie for kropp og sjel, og ikke minst; veldig god!

Smoothie til frokost, eller når som helst eller på døgnet
1 porsjon

1 egg
30 g vaniljeprotein
ca 300 g frossen frukt og bær, jeg brukte ca 100 g frosne jordbær og 200 g av blandingen smoothiemix mango og ananas (denne inneholder også banan)
1 ss sesamsmør med vanilje
0,5 – 1,5 dl væske, jeg brukte kokosmelk

Ha alle ingrediensene i en blender. Kjør til smoothie konsistens. 
Jeg tilsatte kun 0,5 dl melk da jeg liker smoothien tykk slik at jeg kan spise den med skje. Vil du ha den mer flytende, tilsett mer væske. 
På toppen av smoothien har jeg jordbær, physalis og 1/2 peanøtt- og sjokoladeproteinbar.

Nå får jeg komme meg avgårde til praksis.
Ha en strålende lillelørdag!

Kristine ♥

Siste innlegg