BROWNIE MUFFINS MED MOUSSE

Hei og god søndag dere. Håper helgen har vært bra så langt!
Min helg har bestått av jobb og oppgaveskriving, men i dag tar jeg meg fri og gjør akkurat det jeg ønsker. Dermed begynte jeg søndagen med en bakerunde – jeg elsker og bake!

Sjokolade var det som fristet mest. Etter litt grubling fant jeg ut at brownies og sjokolademousse måtte være en fantastisk kombinasjon. Dobbel sjokoladeglede og to favoritter i en. Resultatet ble disse brownie muffinsene med mousse Jeg skal love dere det var godt. 
Mmmm….

Brownie muffins med mousse
Til 8 muffins

Muffins
2 egg
2 eggehviter
6 ss sukrin gold
2 ss smeltet smør, eventuelt kokosolje
1,5 dl melk, eventuelt vann
5 ss kakaopulver
2 ss mandelmel
3 ss havremel*
50 g sjokoladeprotein**
2 ts bakepulver
1/2 ts salt

Bland alle ingrediensene godt sammen. Røren skal bli litt tykk.
Hell i muffinsformer.
Stek i cirka 10 minutter på 200 grader.
Avkjøl.

Du kan spise muffinsene som de er nå, eller toppe med mousse. Det er helt himmelsk med mousse på!

Sjokolademousse
2 eggehviter
1 ss sukrin gold
1 eggeplomme
2 ss kakaopulver
2 ss sjokoladeprotein, eventuelt mer kakaopulver
100 g skyr naturell, eventuelt gresk yoghurt eller kesam
1 og 1/2 gelatinplate
3 ss kokende vann

Bløtlegg gelatinplatene i kaldt vann i 5 minutter.
Bland sammen eggeplomme, kakaopulver, proteinpulver og skyr.
Smelt den oppbløtede gelatinplatene i 3 ss kokende vann, og bland de med sjokoladerøren.
Stivpisk eggehviten. Tilsett sukringold og pisk litt til.
Vend sjokoladerøren inn i de stivpiskede eggehvitene.
Legg en god klatt sjokolademousse på hver muffins. Sett kaldt i minimum 30 minutter.

*havremel kan byttes ut med annen tørrvare som speltmel eller hvetemel
**har du ikke sjokoladeprpotein kan du erstatte dette med mer havremel, samt litt mer kakaopulver og sukrin


Bildet taler for seg seg. Her er det umulig å bare ta en bit. 
Brownie muffins med mousse er helt fantastisk. En MÅ lages!
Håper det faller i smak. Ha en god søndag :grin:

Kristine ♥

13 kommentarer

Siste innlegg