INTERVALLER OG TACOSALAT

Onsdag allerede dere! Vi er halvveis til helg. Håper uken har vært bra så langt!


I dag ble det intervaller.
Det var lenge siden sist og det kjentes på formen! Men ååå, så deilig det var etterpå :mrgreen: 

Jeg startet med å varme opp. 5 minutter med rask gange på 7 -7,5 km / t.
Deretter satte jeg i gang intervallene. 30 sekunder spurt på 15 km / t etterfulgt av 30 sekunder hvile. Jeg gjentok det hele 20 ganger, altså til det hadde gått 20 minutter. 
Til slutt trappet jeg ned  4- 5 minutter med rask gange. 
For en herlig følelse det var når jeg var ferdig! 


Har dere smakt den nye ProThings proteinchipsen?
Jeg er overrasket over hvor gode disse er. Spesielt ostesmaken som heter zesty nacho synes jeg er fantastisk god. Her er det lett å spise en hel pose!


Jeg puttet proteinchipsen i tacosalaten. Jeg brukte spicy chili lime, men alle smaker kan brukes.
Crunchen fra chipsen tok virkelig den klassiske tacosalaten til nye høyder. Jeg har fått en ny hverdagsfavoritt :grin:  Denne tacosalaten vil gå igjen til lunsj, middag og kveldsmat mye fremover.

Stek karbonadedeig med tacokrydder.
Lag salat. Jeg brukte ruccola, hodesalat, tomat og paprika. I tillegg hadde jeg fersk ananas. 
Legg salaten på tallerkenen. Knus over proteinchips. Ha over karbonadedeigen og topp med revet Jarlsberg-ost, Røros rømme (eventuelt kesam for en magrere variant) og tacosaus. 
Så enkelt og så fantastisk godt!

Kristine ♥  

23 kommentarer
    1. Hei. vet du sikkert får mange og ofte spørsmål om dette, men håper alikevel du vil svare:) Jeg ønsker å gå ned i fettprosent, å har prøvd så utrolig lenge uten å se resultater. ligger på sånn ca. 1300-1500kcal til dagen og har nå hovedfokuset på cardio, og litt styrke inimellom. Har lest at det er er vanskelig å både bli sterke og gå ned i fettprosent samtidig, så er derfor jeg fokusere på cardio for det mest nå. Er det riktig det jeg gjør, leser så mye forskjellig rundt omkring så blir så forvirret. spiser jeg lite? det er så mye mer motiverende og få vite om du gjør ting på en riktig måte eller ei, så du slipper å måtte gå å stesse og tenke på om jeg gjør noe feil..

    2. Sv; det var deilig med den joggeturen, men jeg tror jeg må trappe ned til 3 km om jeg skal jogge hver dag, nå i starten. Ellers så føles kneet helt herlig nå! 😀

    3. Siri C:
      Å, tusen takk Siri. Håper helgen din også blir bra 🙂

      De er Langt sunnere enn vanlig, ja og bare naturlige ingredienser 🙂 Anbefales.

    4. Du er så inspirerende! Hvordan er de chipsene? Er de mye sunnere enn vanlig chips?
      Gleder meg til innlegget fra bakingen. Og du må kose deg masse på tur i helgen 🙂
      Stor klem!

    5. Tiril Sørensen:
      Enig. Det er jo så deilig etterpå! 🙂
      Disse er knall gode, spesielt ostesmaken og BBQ-varianten. Kan virkelig anbefale.
      God torsdag Tiril 🙂

    6. Helene:
      Hihi… Det må du ikke Helene! Det viktigste er jo å få opp pulsen. Om man får den opp på 12 km/t eller 15 har ikke stort å si. Dessuten vet jeg jo at du er en sporty sjel 🙂
      God klem

    7. Emilie:
      En fem km tur er en fin tur det da. Veldig viktig å begynne litt rolig når man ikke har trent på en stund. Lykke til med bena. Håper senen er helt bra 🙂

    8. Åh! Så deilig 😀
      Jeg har selv jogget meg en tur på 5 km i dag, etter veien. Bare for å få beina litt igang, da dette ikke har vært trent på 6 mndr, pga en sene i klem. Så i morgen er jeg klar for en litt lengre tur D:

    9. Å naam, takk for inspirasjon igjen! Ser så godt ut. Intervallene ser tøffe og gode ut! Løper jeg på 15 km/t er det nesten så jeg har snublet og falt av før jeg har begynt å løpe😂 Ha en super kveld🎈

    10. Å naam, takk for inspirasjon igjen! Ser så godt ut. Intervallene ser tøffe og gode ut! Løper jeg på 15 km/t er det nesten så jeg har snublet og falt av før jeg har begynt å løpe😂 Ha en super kveld🎈

    11. Så flink du er! Jeg synes ofte intervaller er et ork mens jeg holder på, men godfølelsen jeg får etter økta er herlig! 😀 Jeg har aldri smakt proteinchips, men det fikk jeg lyst til å gjøre nå. Potetgull er noe som går ned på høykant, så da kan det være greit å ha et litt sunnere alternativ slik at jeg ikke går i altfor stort overskudd i helgene.. Er en smule (les: et brød) for glad i godteri, haha!
      Ha en fortsatt fin kveld, Kristine 🙂

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg