OSTEKAKEKULER


 I morges satt jeg å ryddet i bildearkivet mitt og kom over bilder fra New York turen jeg hadde en del år tilbake. Der så jeg blant annet bilder fra vi var på The Cheesecake Factory – de har helt fantastiske ostekaker! Dere skjønner kanskje hva som skjedde? Jeg fikk utrolig lyst på ostekake! 


Det tar tid å lage ostekake og det tar enda lenger tid når den skal stivne. Jeg ville ha noe som går raskt! 
Etter litt grubling tenkte jeg at det måtte være mulig å lage ostekakekuler. Jeg har laget mange proteinkuler den siste tiden, det er vel mulig å lage noe lignende med ostekakesmak? Og det gikk så bra :grin: Disse ostekakekulene ble supergode!

Ostekakekuler

Kuler
50 g kesam
100 g philadephia, light eller vanlig
1/4 ts vaniljepulver
1/2 ts limesaft, kan sløyfes
50 g FitnessGuru VanillaWhiteChocolate proteinpulver, eller vaniljeproteinpulver
1 ts fiberhusk

Til paneringen 
1 ss mandelmel
1 ss sukringold
1 ts kanel

Bland sammen alle ingrediensene til kulene. La røren svelle i 15 minutter i kjøleskapet. Bruk en t-skje og rull kuler.
Bland sammen ingrediensene til paneringen. Rull kulene i blandingen. 
Spis!


Disse holder seg også godt i kjøleskapet, om de holder så lenge. Her forsvant de fort! Mmmm…
Håper det smaker.

Kristine ♥

16 kommentarer

Siste innlegg