CHINS OG MINI PIZZA


Mandag og en knall bra styrkeøkt!
Yes, da :grin: Jeg virkelig elsker når mandagsøkten blir bra. Det ligger et godt grunnlag og gir ekstra motivasjon til resten av uken.
Chins var hovedfokus i dag. For tiden synes jeg det er kjempe moro med chins og jeg vil bli god! Da er det øving som gjelder. Vil du bli god i noe, må du gjøre det jevnlig!

Slik var dagens treningsøkt:
– Chins med egen kroppsvekt
2 sett * maks antall repetisjoner,
det ble 7 repetisjoner på første sett og 6 repetisjoner på andre sett
– Chins med strikk
3 sett * 8 -10 repetisjoner 
– Push ups
3 sett * 12 repetisjoner
– Front bøy
3 sett * 10repetisjoner  
– Leg curl på ball
3 sett * 12 repetisjoner 
– Face pull
3 sett * 12 repetisjoner 


Vel hjemme laget jeg disse små og søte mini pizzaene. Pizza på en mandag er ikke feil!
Ettersom det er mandag og da kjøttfri mandag for mange, ble det en vegetar middag. 
Disse er veldig gode og super enkle. Du kan servere mini pizza som en egen rett eller ha det som tilbehør til annen mat, for eksempel stekt kylling. 

Mini pizza
Til 1 person

1 medium aubergine
Krydder: salt, pepper, hvitløk og oregano
2 ss Sukkerfri ketchup
3 ss smørost, kan sløyfes
1/3 rødløk
5 -6 cherrytomater
Ost, jeg brukte Jarlsberg og parmesan

Skru ovnen på 225 grader. 
Skjær aubergine i skiver. Krydre med salt og pepper og legg de på en bakplate. Stek i ovnen i 10 minutter.
Skjær løk og cherrytomat i skiver.
Når auberginskivene er ferdig, smører du den ene siden med smørost og ketchup. Ha over revet ost, rødløk og cherrytomat. Topp med oregano.
Etterstek til osten er smeltet, i cirka 10 minutter. 

Håper du får en fin uke. 
Gjør det beste ut av hver dag. Og du, husk å smile masse!

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Ida:
      Jeg sliter veldig med et vondt kne. Har betennelse, så jeg kjører bare lette vekter og flere repetisjoner og fokuserer på å stramme muskelaturen under hver repetisjon. Kun 20 kg 🙂

    2. Kristin:
      Takk for det Kristin 🙂
      Nå hadde jeg godt med ost på, tipper cirka 150 g totalt, så da ble jeg mett. Men laget pannekaker et par timer etterpå 🙂 Skal ærlig innrømme at kjøtt er det som metter best i min mage.

    3. Så flink du er som klarer 7 chins! 😀
      Hva har du til minipizzaene når du ikke har kjøtt? For du blir vel ikke mett av bare å spise de?
      Ha en fin kveld 🙂

    4. God start på uka det der, Kristine 🙂 Deilig! Hvor mange kg kjører du i frontbøy?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg