INTERVALLER


Morgenintervaller!
Finnes det en bedre start på dagen? 
Det er riktignok super hardt når det står på, men det føles jo så godt etterpå. Da bruser endorfinene og smilet er stort :grin:

Dagens intervaller var gjort på knappe halvtimen, men jeg var likevel god og svett etterpå.
– 5 minutter oppvarming
Jeg startet med å gå på 6 km / t og økte tempoet hver minutt. De siste 2 minuttene småjogget jeg på 10 km / t. 
– 20 minutter intervaller
1 minutt med høy hastighet, her løp jeg på hastighet 15 km / t, etterfulgt av 1 minutt med lav intensitet, her gikk jeg på 7 km / t. Gjenta 10 ganger. 
Har du energi til det, kan du gjerne øke tempoet litt etter hvert.
– 5 minutter nedtrapping.
Rolig jogging på 10 km / t et par minutter, så gange på 6,5 km / t. 

Prøv intervallene og si hva du synes.
Lykke til!

Kristine ♥

10 kommentarer
    1. Yngvild:
      Jeg er heller ikke en morgenperson. Er skikkelig B-mennske, så må stå opp i god tid, drikke kaffe og våkne først. Men så kan jeg løpe intervaller, og det føles så deilig 🙂

      Jeg trives veldig bra. Mye å lese, men spennende 🙂

    2. hater intervaller. Lol. Men får kanskje prøve meg. Kan jeg sykle istedenfor å løpe?

    3. Jeg kan komme på ganske mange bedre måter å starte dagen på enn intervaller 😉 Det er vel kanskje fordi jeg ikke er en morgenperson, og de gangene jeg har presset inn en morgenøkt blir jeg faktisk bare skikkelig trøtt og daff etterpå. Det blir dermed stort sett ettermiddag eller kveldstrening på denne jenta 🙂
      Hvordan trives du på sykepleierstudiet forresten? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg