HELVETESILD & FREDAGSLUKSUS


Altså, jeg er ikke like missfornøyd som det ser ut på dette bilde!
Jeg har fått helvetesild -den voksne versjonen av vannkopper.
Jeg skjønner hvorfor det kalles helvetesild, for ja, det føles til tider ut som et helvete. En ting er at det klør og svir, men det er umulig å sove! For hver dag som går, blir man litt mer sliten, gretten og irritabel. Nå har jeg hatt dette noen dager og er ikke i mitt beste humør, men jeg skal love dere at jeg smiler uansett. Jeg kan jo ikke annet enn å le!

Fredagen har likevel vært en bra dag.
Jeg var nok en tur hos Marylin Studio og tok en runde til med fruktsyre. Vi har bestemt oss for at jeg skal ha en runde til, slik at det totalt blir fem ganger med fruktsyre. 
På akkurat en slik dag, hvor jeg er trøtt og gretten, var det ekstra deilig å legge seg på behandlingsengen og nyte en time med ansiktbehandling. Her er det bare å slappe av og nyte :razz: Det var fredagsluksus! 


I kveld har jeg planer om å bare slappe av, smøre meg med masse klødempende krem, spise god mat og ta meg et glass vin. 
Jeg lagde en knall god middag til meg selv. Biff med sautert spinat og løk, sellerirotmos og pinjekjerner. Supert godt. Dette må dere lage!


Start med sellerirotmosen. Skjær selleri i biter og kok dem mør. Det tar cirka 10 minutter. 
I mellomtiden lager du resten.
Skjær rødløk i tynne skiver og finhakk litt hvitløk. Stek løk og hvitløk i en panne på høy varme med litt kokosolje i 2 minutter. Ha i spinat og stek til den faller sammen. Ha over litt pepper og gjerne litt sitronsaft. 
Hell av vannet på selleriroten. Tilsett en god dæsj matfløte (kan byttes ut med melk for en magrere versjon), litt salt og pepper, og mos med en stavmikser.
Ha salt og pepper på biffen og stek den 2 minutter på hver side i en panne på middels til høy varme. 
Server med en håndfull pinjekjerner. 


Nå sitter jeg å nyter denne bollen med sjokolademousse-fluff. 
Biff til middag og sjokolade til dessert – mer fredagsluksus! 


Denne laget jeg av 2 eggehviter som jeg stivpisket med 2 ss sukringold. Deretter blander jeg inn cirka 100 g kesam, 2 ss kakaopulver og 20 g sjokoladeprotein (kan sløyfes). Så er det bare å spise!
På toppen har jeg blåbær, kokosflak, kakaonibs og frømiks. 

Håper fredagen din er god. Om alt ikke er perfekt, gjør det beste ut av dagen og situasjonen :grin:
God helg!

Kristine ♥

12 kommentarer
    1. Henriette:
      Jeg må ha dårlig karma 😉 HIhi…. Men jeg forsøker å tenke positivt, dagene bli så mye bedre da.
      Høres ut som en herlig kveld. God klem tilbake 🙂

    2. God bedring Kristine! Imponert over holdningen din til alt, og hvordan du alltid takler utfordringer, små og store – som du har hatt (altfor) mange av. Ha en god lørdagskveld! Her blir det sushi og vin 🙂 Stor klem til deg

    3. Kristin Antiveros:
      Ja, det er ikke veldig behagelig. Hihi… Har hatt det bedre 😉 Men det kommer seg. Takk og god klem tilbake 🙂

    4. Maten så god ut. Utslettet ikke fult så digg ut. God bedring da Kristine 🙂

    5. Åå stakkars deg, jeg har hørt at det skal være helt grusomt! Håper du blir fort frisk <3 Ellers så maten supergod ut! God bedringsklem til deg 🙂

    6. Hadde helvetesild for to år siden. Det er helt jævlig . god å se at du gjør det beste ut av situasjon uansett. God bedring 🙂

    7. Så kjedelig! Mamma hadde helvetsild i sommer, og det var helt fordelig å se hvor vondt det var. Håper det fort blir bedre og at helga di blir god <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg