TAKK, SYRE OG KAKAO

Først og fremst vil jeg bare sende en god og varm klem til dere alle sammen ♥ En liten ´takk til dere´-klem for at dere kommenterer, sender mail og kommer med hyggelige ord. I dag møtte jeg en fantastisk søt jente på trening, som lurte på om jeg var hun som blogget. Hun leste nemlig bloggen og sa at den alltid gjorde henne i godt humør, spesielt på dårlige dager. Altså, dere! Jeg blir bra så utrolig rørt! Først blir jeg litt satt ut, for jeg tenker ikke på meg selv som blogger. Jeg er bare en helt vanlig jente som skriver om ting som gleder og interesserer henne, da hovedsakelig mat og trening. Når jeg får tilbakemeldinger på at det blir satt pris på, blir jeg utrolig glad og takknemlig. Tusen hjertelig takk dere!


Jeg har hatt min siste runde med syre hos Marylin Studio nå. 
Fruktsyrebehandlingen har hjulpen veldig på huden min. Huden har blitt mer glødende, de små arrene er redusert og jeg har mindre urenheter. 
Lurer du på hvordan syrebehandling fungerer finner du en god forklaring på det her. 


Selve syren er ikke på huden mer enn 10 -15 minutter.  Etterpå blir det lagt på en nøytraliserende maske og deretter en fuktighetsgivende maske. I løpet av 40 -45 minutter er behandlingen over. 
Rett etterpå kan huden se litt rød ut. Nå skal jeg la huden hvile noen dager så skal jeg vise dere det ferdige resultatet. Jeg gleder meg virkelig! Allerede er huden blitt mye bedre. Jeg er spent på hvordan ansiktet er om en uke.


Nå sitter jeg har en en god kopp varm kakao.
I vintermørket og kulden er det ekstra godt med noe varmt i glasset. For tiden har jeg dilla på denne oppskriften, den er så utrolig god. Jeg har nok drukket den minst en gang om dagen de siste par ukene!

Favoritt kakaoen
Til 1 kopp

Litt vann, cirka 0,3 dl
30 g mørk sjokolade, jeg brukte Permium 86 %
2,5 dl melk*
1 ts sukrin+
30 g mocca sjokoladeprotein**

Ha vann i en kjele. Brekk opp sjokoladen og ha over i kjelen. Varm opp til sjokoladen er smeltet.
Tilsett resten av ingrediensene og varm opp til det ryker.
Kos deg. 

*for en laktosefri variant kan du bruke mandelmel, soyamelk eller hva du enn måtte ønske
**har du ikke sjokoladeprotein kan du bytte det ut med 1 ss kakaopulver


Håper onsdagen din har vært fin. 
Smil for lillelørdag :grin: 

Kristine ♥

12 kommentarer
    1. Hei igjen Kristine 🙂
      Jeg tror ikke det har noe og si, tror bare det vil gjøre huden din bra…..jeg bruker så mye forskjelligt når det kommer til hud jeg som er mye sterkere. Blant annet en krem som inneholder Trentinoin, gjør underverker for huden…..denne må fås hos lege, eller det finnes vel serier hos hudpleiere (Obagi heter den som fås hos hudpleiere) Finnes og et merke som heter NeoStrata som lager masse produkter som inneholder glykol syre, dette er de samme som lager merket Exuviance. Huden din vil venne seg til glykolsyren og det vil føre til ny produksjon av kollagen….og det er jo ikke feil, og den kremen er % glykol uanz så lav…kunne holdt på i evigheter, når det kommer til hudpleie hehe. Men ja jeg skal si ifra når vis jeg tester den, må bare få bestillit den. Les på siden til Obagi el NeoStrata, de er seriøse.Ha en fin kveld :-))

    2. Stig:
      Ah, men er det sunt for huden å få det for ofte?
      Si ifra når du har prøvd den. Jeg har prøvd litt forskjellige syrer etter hvordan huden har reagert og hva jentene på Marylin har ment at jeg har trengt.
      Takk for tipset 🙂

    3. Hei Kristine 🙂
      Er det glykol syre du bruker? Jeg kjører peelinger med glykol syre på meg selv med gjevne mellomrom. Vil og bare tipse siden du er så glad i Iherb så har de en krem med enten 5% el 10% glykolsyre….Reviva Labs 5% Glycolic Acid Cream…..har ikke fått testet den ut enda da, men jeg skal :))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg