SJOKOLADEFUDGE MED MANDEL


Det ble en liten pause i eksamenslesingen for å lage disse sjokoladefudge-bitene med mandler. Veldig, veldig godt! Det kjederlige er bare at man må vente på at de stivner. Det er ikke alltid like lett for en utålmodig sjel som meg :roll:

Jeg har tilsatt litt proteinpulver i sjokoladefudgen for å gi den litt ekstra protein, men det kan du gjerne utelate om du ønsker det.
Du kan også bruke andre nøtter en mandler. For eksempel pistasjnøtter, peanøtter eller lignende. Eller du kan bruke tørket frukt. Du kan også droppe nøttene helt og lage en ren sjokoladefudge. Her har du mange muligheter!

Sjokoladefudge med mandel

100 g sjokolade, jeg brukte denne med sukrin
60 g fibersirup
20 g sjokoladeprotein*
1/3 ts salt
ca 30 g mandler

Hakk mandlene grovt. 
Kok opp fibersirup. Det tar cirka 30 sekunder i mikroen. Eventuelt kan du bruke en kjele.
Smelt sjokoladen. 
Bland sammen fibersirup og smeltet sjokolade. Ha i salt og sjokoladeprotein.
Rør til slutt inn hakke de mandler.
Kle en matboks eller lignende med plastfolie. Hell massen over i boksen. Eventuelt kan du også bruke små former. 
Sett kaldt i minimum 2 timer.
Skjær så i biter.

*du kan fint lage denne uten sjokoladeprotein. Da bruker du 40 g fibersiurp istedenfor 60 g


Bildet taler jo for seg selv.
Du kan se hvor gode, seige og deilige disse ble! 

Håper du nyter en herlig søndag. Det er fjerde advent! Bare å skrive det, gjør meg glad. Julen er en herlig tid!
Det blir riktignok ikke så mye nyting for min del. Her er det eksamen for alle penga. Imorgen er nemlig siste (og verste) eksamen. Så nå er det bare å stå på!
Kos dere litt ekstra for meg denne søndagskveld :grin:

Kristine ♥

10 kommentarer

Siste innlegg