EN PANNEKAKE MORGEN

En god og deilig pannekake morgen. En god morgen generelt. På en god lørdag. I dag har jeg rett og slett masse jeg gleder meg til :grin:
Jeg startet dagen med å sove helt til halv ti. Deretter ble det et par kopper kaffe og mailsvaring før jeg laget meg proteinpannekaker til frokost. Jeg går aldri lei proteinpannekaker. Det er jo så godt! 

SONY DSC
Det ble den tynne varianten i dag. Jeg varierer mellom tykke amerikanske pannekaker og tynne pannekaker. Jeg klarer aldri helt å bestemme hva jeg liker best. 
Disse proteinpannekakene er veldig gode i seg selv, men ekstra gode med pålegg. Jeg anbefaler virkelig brunost sammen med hjemmelaget syltetøyet, fantastisk godt! Ha pålegg på pannekakene. Rull pannekakene sammen og spis. 
Kanskje noe som kan friste til helgenfrokosten eller -lunsjen? 

SONY DSC

Protein pannekaker

2 egg
1 dl melk, eventuelt vann
0,5 dl havremel*
0,25 dl vaniljeprotein**
1 ss fiberhusk
1 ss sukringold
1 ts salt

Bland sammen alle ingrediensene.
La røren svelle i 5 -10 minutter.
Stek så pannekaker i en panne på middels varme. Jeg steker i litt kokosolje.
Server lune.

*istedenfor havremel kan du bruke andre meltyper som bokhvete eller spelt 
**har du ikke vaniljeprotein kan du bytte ut dette med EasyBake (bakeprotein) eller annen tørrvare som mer havremel

Jordbærsyltetøy

1 pose frosne jordbær, 400 g
1 ss sukringold
2 ss vann + 2 ss maizena 

Jeg brukte mikrobølgeovnen til å lage syltetøyet, men du kan også lage det i kjele. 
Ha bærene i en bolle om du skal bruke mikro eller en kjele om du bruker stekeplaten. Kok opp. I mikroen tar dette ca 5 minutter. 
Bland sammen 2 ss vann og 2 ss maizena. Ha det over i bollen / kjelen med jordbærene sammen med sukrin. Kok opp igjen i 2 minutter. 
Avkjøl litt før du serverer. 

SONY DSC

Jeg ønsker deg en fantastisk helg.
Håper du har planer om noe gøy :grin: Riktig god lørdag!

Kristine ♥

16 kommentarer

Siste innlegg