TIRSDAGS INTERVALLER

Har du hatt en god treningsøkt i dag?
I dag stod det tirsdags intervaller på planen min. Fy søren så tungt det var! Jeg kjente godt på kroppen at den ikke er vant til å stå opp klokken fem om morgenen eller være i såpass mye aktivitet i løpet av jobbdagen. Det vil nok ta litt tid til å bli vant til den nye praksishverdagen. I mellomtiden skal jeg passe på å hvile og spise ekstra godt. Da er jeg sikker på at energien vil holde seg bra!


Over til intervallene.
Jeg løp en morsom for for tirsdags intervaller som jeg tenkte å dele med dere. Kanskje du blir inspirert til en intervalløkt denne uken?

Slik ser den ut:
– Oppvarming.
Først går jeg i 3 minutter. Så jogger jeg på 9,5 km / t til jeg har kommet totalt 1000 meter.  Deretter starter jeg intervallene.
– Løp 800 meter, i dag løp jeg på 12 km / t på alle intervallene.
Jogg så halvparten av lengden du har løpt, altså 400 meter. Eventuelt gå om du føler for det. På De aktive hvilepausene jogget jeg på 10 km / t. 
– Løp 600 meter
Jogg halvparten, altså 300 meter.
– Løp 400 meter
Jogg 200 meter.
– Løp 200 meter
Jogg 100 meter.
– Tilslutt er det nedtrapping. 
Da jogger jeg noen minutter, i dag ble det på hastighet 9,5 km / t, for så å gå noen siste minutter. 

Jeg skal love deg at det føles helt fantastisk etterpå! 
Intervaller er virkelig elsk / hat. Hat når det står på og elsk etterpå. Da bruser virkelig endorfinene :grin: 
Prøv gjerne intervalløkten og si hva du synes. Håper du liker den. 

Kristine ♥

Siste innlegg