MANDAG

God mandag dere. Håper uken har startet bra!


For min del startet dagen kvart over fem.
Frokosten lages raskt ved å ha havregryn og vann i en matboks som jeg setter i mikroen i fem minutter mens jeg steller meg. Når grøten er ferdig har jeg i peanøttsmør, cottage cheese og sjokoladeprotein. Det ser helt jævlig ut, men smaker utrolig godt. Jeg spiser på bussen.
Frem til klokken tre var jeg i praksis.

SAMSUNG CSC
Rundt tolv var det klart for nok en matpakke.
Karbonadedeigrester fra middagen i går, litt salat, nøtter og sharon.
Rester er alltid en sikker vinner i min matboks, så supplerer jeg eventuelt med litt grønnsaker, frukt, nøtter, egg, knekkebrød eller andre ting jeg har liggende.

SAMSUNG CSC
Rett etter praksis tok jeg meg en Questbar og en banan på vei til trening.
Underveis i trening ble det en Nocco. Mandagsenergien trengte litt hjelp!
Treningsøkten denne mandagen så omtrent slik ut:
– Chins
2 sett * maks antall repetisjoner
– Frontbøy
4 sett * 8 repetisjoner
– Nedtrekk
4 sett * 8 repetisjoner
– Benkpress
4 sett * 8 repetisjoner
– Kettlebell squat (på bildet)
3 sett * 10 repetisjoner
– Sidehev
3 sett * 10 repetisjoner

SAMSUNG CSC
Vel hjemme fra trening ble det en rask og god middag.
Skinkebiff, potet- og brokkolimos, aubergine, cherrytomat og cottage cheese.

Kutt potet i biter og ha den i en kjele. Kok i 10 minutter før du har i brokkoli i biter. Kok videre til brokkolien er mør, ca 8 min.
I mellomtiden steker du skinkebiffen på begge sider i en panne på middels varme. Jeg bruker salt og pepper på skinkebiffen og har over noen skiver salami det siste stekeminuttet. Stek så skiver av aubergine i pannen. Jeg liker å ha over diverse krydder som hvitløk, chili, salt og pepper. 
Når brokkolien og potetene er møre heller du av vannet og moser de sammen med litt hvitløk og en god dæsj creme fraiche (du kan bruke lett for en magrere versjon).
Alt has over på en tallerken sammen med noen cherrytomater og cottage cheese. 

SAMSUNG CSC
Dessert fortjener man på en mandag.
Det ble så enkelt som lompene med brunost. Jeg hadde lompene et par minutter i mikroen. Da smelter osten. Det er så godt!

SAMSUNG CSC
Jeg har akkurat vært en tur på posten og hentet noen pakker.
Blant annet denne fra HappyUnderwear. Gleder meg til å vise dere innholdet!

Nå skal jeg svare litt mail og jobb en timers tid, før det blir NetFlix og kveldsmat. Jeg er i seng rett før ti. Da føles det ikke så ille når klokken ringer rett over fem imorgen tidlig.
Ønsker deg en kjempe god uke :grin:

Kristine 

12 kommentarer
    1. Mia:
      Om man jobber på sykehus, eldrehjem, hjemmesykepleien, bo- og behandlingshjem eller lignende, så har alltid de tøy der. Dette er pga smittefaren. Klærne blir kokt etter hver gang de brukes. Jeg har ikke kjøpt klærne, men bruker de som er der jeg jobber 🙂

    2. Kristin:
      Ja, gjør det av og til også. Kommer ann på om jeg har kjørt dype eller vanlige knebøy /frontbøy først 🙂
      Takk for tipset 🙂

    3. Takk for in inspirasjon 🙂
      Anbefaler virkelig å stå på to stepkasser når du tar kettlebell squats. Da kommer du mye dypere uten at kettle”bellen” går ned i gulvet. Bare et lite tips 🙂
      Ha en fin kveld videre!

    4. Kan jeg spørre hvor du kjøper klinikktøyet ditt og om du har noen nettsider som selger slikt å anbefale(ikke healthworkers..) 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg