ROSA LØPING

I dag ble det rosa løping!
Jeg tenkte ikke over det før etterpå at jeg både hadde på meg rosa klokke, denne kule og rosa tightsen, rosa shaker, rosa øreplugger og sko med rosa innslag. Skikkelig jentestil! Farger gjør meg glad, så jeg må ærlig innrømme at det rosa innslaget gav meg ekstra giv under løpeøkten. Er det ikke farger og solskinn ute, får man lyse opp inne ☀️

SAMSUNG CSC
Jeg prøver ut litt forskjellige løpeøkter for tiden. Rett og slett for å variere og for å finne ut av hvilken løpeform jeg løper best. 
I dag kjørte jeg 7 kilometer med varierende hastighet, omtrent litt som en intervalløkt. Jeg likte denne økten veldig godt. Tiden forsvant på en – to -tre!

Slik så dagens rosa løping ut:
– 1 kilometer oppvarming
Jeg startet med å gå noen minutter på 7 km / t, deretter jogget jeg på 10 km / t
– 1 kilometer løping
På hastighet 12 km / t
– 1 kilometer jogging
På hastighet 10 km / t
– 1 kilometer løping
På hastighet 12 km / t
– 1 kilometer jogging
På hastighet 10 km / t
– 1 kilometer løping
På hastighet 12 km / t
– 1 kilometer nedtrapping
Jeg jogget noen minutter på 10 km / t og reduserte så gravis hastigheten til jeg gikk på 6 km / t

Har du noen morsomme løpeøkter å anbefale?

Kristine ♥

26 kommentarer
    1. Benedicte:
      For en spennende løpeøkt. Den skal jeg prøve 🙂

      De er fra Reebok, men jeg tror ikke de er tilgjengelig i Norge.
      Ha en god helg du 🙂

    2. V:
      Ja, helsen og kroppen er desidert kommet en lang vei. Nå spiller vi på lag med hverandre <3

      Om du ikke liker å jogge, så ikke gjør det. Trening skal jo være lystbetont og gi glede. Da holder det med den ene gangen i året du gjør det 😉

    3. Så utrolig gøy å se at du er i god løpeform og at du har morro med det og, det er et stor kontrast fra når du ikke kunne løpe tidligere. Jeg kan ikke anbefale løpeøkter for jeg løper en gang i året. Eller mener jogge heter det vel, hastigheten er ikke på nær så høy som i intervallene dine ! Råsabildrt i innlegget var veldig kult og instagram-weheartitesque 🙂 Stå på Kristine, kjekt å se treningsfremgangen din!! :):)

    4. God morgen Kristine! Ha en super dag. Jeg prøvde en “intervall-økt” i går med en kombinasjon med løping og gåing. Varm opp først, så 3 min gange på 12% incline i godt tempo, 30 sek pause mens du stiller mølla til 2% incline og spurter i 1 min, 30 sek pause mens mølla stilles til 12% og lavere fart igjen. Jeg gjentok 8 ganger. Det kjennes skikkelig i bakside lår/rumpe!
      Så lurer jeg som mange andre på hvor skoene dine er fra? De var super kule, og jeg er helt sikker på at de kommer til å lyse opp en hver dag på jobb 😀
      Ha en super dag!!

    5. Rosa er en sporty farge 😉 Du er flink! Jeg pleier å gå på hastighet 7.5 – 8.0 i min, løpe på hastighet 12.0 – 12.5 i 5 min, så gå i 5 min, løpe i 5 min.. Det er noe nytt jeg begynte med på mandag å syns det fungerte fint for meg 🙂

    6. Anbefaler disse intervallene i en løpeøkt:
      4* 90/30, 6* 45/15, 2*30/30 (altså løpetid/pause).
      Veldig varierende og tiden går derfor fort 😀
      Du bestemmer selv fart ut ifra hva du orker. Start litt lett og øk heller underveis. Husk oppvarming og nedtrapping 😉

    7. Så flink du er, stå på 😀 Håper du har hatt en flott dag! Feel free til å ta en titt innom bloggen min og følge den 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg