SØTPOTETWRAPS & KJØTTBOLLER

SAMSUNG CSC
I dag kokkelerte jeg frem en tidlig og deilig middag, nemlig søtpotetwraps og krydrede kjøttboller. Så utrolig deilig! 
Søtpotetwrapsene må jobbes litt med, de ble nemlig en smule tørre. Jeg skal prøve på nytt i kveld og forhåpentligvis kan jeg dele oppskrift med dere imorgen.

SAMSUNG CSC
Kjøttbollene derimot, kan jeg dele oppskrift på med en gang. De kan du ha i tortillalefsen, i lomper, på spagettien elller over salaten, her er det mange muligheter! Kjøttbollene er kjempe enkle. De inneholder i grunn bare kjøtt og krydder. Mange har egg og annet i kjøttbollene sine, men jeg synes de er best bare med kjøtt. Det skal jo smake kjøtt av kjøttbollene!!

Kjøttboller
1 pakke karbonadedeig, 1 ts salt, 1 ts pepper, 1 ts hvitløkspepper, 1 ts timian, 1 ts paprika.
Bland alt godt sammen og lag små kjøttboller. 
Du kan enten steke de i pannen eller i ovnen. Jeg stekte mine i ovnen på 175 grader i 10 minutter. Da ble de saftige og gode. 

SAMSUNG CSC
Nå skal jeg la maten synke litt før jeg skal komme meg ut på en rolig joggetur. 
    Edit: Det ble ingen joggetur, jeg sovnet på sofaen! Haha… God natt sier jeg bare! 
Ha en god tirsdagskveld :grin: 

Kristine ♥

18 kommentarer

Siste innlegg