I DAG ER DET VAFFELDAGEN

God fredagsmorgen! Har du fått med deg at det er vaffeldagen i dag? Om ikke så vet du det i hvert fall nå :grin:
Jeg kom meg trygt ned til Melonas i går og nyter dagen på stranden i dag, så noen vafler blir det nok ikke på meg. Men det skal sies at hotellet her hadde knall gode pannekaker til frokosten!
Du vil kanskje feire med en vaffel eller to? Her har du et par av mine favorittvaffeloppskrifter:

Geniale bananvafler
1-2 plater.

1 egg
1 banan
Kanel og kardemomme, valgfritt.

Mos bananen med en gaffel.
Rør inn egget og eventuelt krydder.
Stek og server.  

Knall gode vafler
10 – 14 plater

4 egg
200 g gresk yoghurt eller kesam
1 dl melk, eventuelt vann
2 ss smeltet kokosolje, kan sløyfes
3 ss sukringold
1 ts fiberhusk
1 ts natron, eventuelt bakepulver
1/2 ts vaniljepulver
120 g havremel, eventuelt annen tørrvare som speltmel

 

Bland samen egg, gresk yoghurt, melk og smeltet smør.
Tilsett så det tørre.
La røren svelle 5 -10 minutter før du setter i gang med stekingen.
Nyt.


 

Påskevafler
8 plater

3 egg
1,5 dl farris, eller annen væske som melk
2 ss smeltet kokosolje eller smør
2 ss sukringold
1 ts kardemomme
1 ss revet appelsinskall, kan sløyfes
2 dl mandelmel
1 ts fiberhusk

Bland sammen egg, farris og smeltet smør.
Ha i resten av ingrediensene.
La røren svelle noen minutter før du steker nydelige vafler.

Blir det en vaffel på deg i dag på selveste vaffeldagen? :grin: Uansett, så håper jeg du nyter fredagen og påsken. 
Jeg kommer med en oppdatering på fra ferien senere. Ha en super dag!

Kristine ♥

14 kommentarer
    1. Aline:
      Det var synd å høre. Har fått veldig mange gode tilbakemeldinger på de. Kommer nok litt Ann på hvor moden bananen man bruker er. Bra du hadde vanlige også da 🙂

    2. De bananvaflene smakte banan deluxe;) veldig søte! Måtte jo prøves ut, falt ikke i smak hos mine svigerforeldre..Haha. det ble laget “vanlige” vafler I tillegg;)

    3. Å, var du? Ja, det er helt nydelig her. jeg virkelig stor trives. Jeg spiste sushi nede ved havet i dag. Knall godt! Tusen takk. Håper påsken din blir bra 🙂

    4. Jeg var på det hotellet der for nøyaktig ett år siden! Virkelig heelt nyydelig der! De har også noen fantastiske resturanter nede med havet og der er det også en kjempedeilig strand! Kos deg masse!! Kjenner jeg blir missunnelig av å se snappene dine altså, kjenner alt igjen! 🙂

    5. Så jammen godt ut! 🙂 Må prøve ut bananvaflene 😀 Lurte bare på hva toppingen på det midterse bildet er?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg