IKKE HELT SOM JEG HADDE TENKT


I dag våknet jeg med en skikkelig mandagsglede. Masse energi, et stort smil og med tanken om at dette ville bli en bra dag! Faktisk var jeg i så godt humør at jeg slo til med dette sminkeløse bilde på instagram. A smile is the best makeup any girl can wear, har jeg hørt.
Uansett, dagen ble ikke helt som jeg hadde tenkt. Jeg har nemlig fått en betennelse i akillesen! Det er trolig en belastningsskade etter at jeg gikk mye i praksis på hardt underlag, som smalt da jeg tråkket over. Etter en tur hos legen har jeg fått beskjed om å stå, gå og belaste høyre fot minst mulig. 
Først ble jeg skikkelig irritert. “Hva skal jeg da gjøre?!?!”, tenkte jeg. Jeg dro på trening og fikk en knall bra treningsøkt på overkropp med tung roing, nedtrekk, skulderpress, chins og manual press. Her trøkket jeg på og fikk jeg virkelig ut alle følelsene mine. Etterpå følte jeg meg mye bedre.
Noen ganger må en ta på smilet og gjøre det beste ut av situasjonen. Selv om jeg ikke skal løpe, gå eller belaste så mye, er det fortsatt en hel del jeg kan gjøre! Imorgen skal jeg møte en fysioterapaut for å få hjelp til opptrening, samt få vite litt mer om hva jeg kan og ikke kan. 

SAMSUNG CSC
Til middag ble det taco, mandagstaco!
Jeg synes fortsatt litt synd på meg selv og det er jo mye trøst i en deilig tacotallerken. I tillegg er det kjempe raskt å lage og super sunt!

SAMSUNG CSC
Jeg brukte karbonadedeig som jeg stekte meg tacokrydder. Jeg bruker dette krydderet fra iHerb. 
I mellomtiden laget jeg en salat med diverse salatblader, gul og rød paprika, agurk og rødløk. Så er det bare å ha tacokarbonadedeigen over salaten sammen med kesam, taco saus, revet jarlsbergost og ProTings proteinchips. Knall godt!

Nå venter litt skolearbeid, før jeg skal synke ned i sofaen med proteinpannekaker og NetFlix. Selv om dagen ikke ble helt som jeg hadde tenkt, ble den da i grunn ganske bra! 
Håper mandagen din har vært fin. Måtte uken din bli super :grin:  Gjør det beste ut av hver dag.

Kristine ♥ 

    1. Maten og humøret skal du ha all honnør for, ingenting å si på det nei, dumt med den betennelsen din da. Ønsker deg masse god bedring:). Klem

    2. Auuu, hørtes vondt ut, men bra du finner glede i masse annet 😀 God bedring og riktig fin uke til deg 🙂

    3. Huff, pass på å gjøre som legen sier og få masse hvile! Jeg fikk det samme i slutten av september, og siden legen sa jeg skulle sykle så mye som mulig gjorde jeg det… viste seg imidlertid at å stå på sykkelen er noe av der verste man kan gjøre, så det endte med at det ble enda verre og etter hvert kronisk. Etter tre måneder rehabilitering kunne jeg endelig gå (ikke løpe eller gå fort eller lenge) som normalt igjen, men da fikk jeg det i den andre.. Poenget mitt: La kroppen hvile det den trenger nå før det blir kronisk! Jeg har ventet i 6 måneder på å klare å gå nå, og kan fortsatt ikke gå mer enn noen få km hver dag

    4. Jeg fikk også vite i går at jeg har fått samme betennelse! Utrolig kjipt, og føler det vil ødelegge for alt nå. Er inni en god treningsperiode både med styrke og løping. Hva tenker du man kan gjøre og trene? Er dey noen benøvelser man kan trene? Og hvor lang tid vil det ca ta før man kan trene som normalt igjen? Fortell gjerne hva fysioterapeuten forteller ang øvelser og hva man kan gjøre/ikke gjøre da jeg ikke har mulighet til å gå til fysio for øyeblikket. Er såå redd for å miste alt jeg har jobbet for nå.

    5. Anonym:
      Uff, det var leit å høre.
      Jeg vil anbefale deg å høre på de rådene legen gir deg og kanskje oppsøke en dyktig fysioterapeut. Du og jeg er jo forskjellige, så hva som fungerer for meg, fungerer kanskje ikke for deg.
      Jeg nekter å ta tabletter, da jeg ikke liker å putte slik i meg. Jeg vil heller at kroppen skal få helse seg naturlig. Dermed kan det ta litt tid før man blir frisk. Men hvor lang tid avhenger av immunforsvar og hvordan man bruker foten. Forhåpentligvis går det fort for oss begge 🙂
      Angående benøvelser, så er det mange øvelser som er helt trygge. Som leg extension, leg curl og kick back i kabel for rumpe.

    6. Andrea:
      Uff, utrolig kjedelig at det har tatt så lang tid!
      Jeg tror cluet er å ikke gjøre noe som er vondt. Er det ubehagelig å sykle, så ikke gjør det. At en rett og slett må kjenne etter hele tiden hvordan akillesen føles.
      Lykke til med opptreningen Andrea 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

Siste innlegg