BLID OG SPRØ SØTPOTET FRIES


En Nocco på morgenkvisten og smilet blir ekstra stort! 

I dag våknet jeg ekstra blid og fornøyd, med en deilig følelse av at dette skulle blir en bra uke! 
Med en forkjølelse som tok mye energi og beskjeden om at jeg hadde fått betennelse i  akillesen som gav mye smerte, gjorde forrige uke til den litt kjipe sorten. Jeg er sikker på at denne uken blir så mye bedre :grin: Alt starter med tanken, vet dere. Tenker dere glade tanker, vil det positive gro!

Etter forelesning hadde jeg en god styrkeøkt på rygg og skuldre. 
– Chins
– Stående roing
– Face pull
– Skulderpress
– Sidehev
Selv om mandagen så langt hadde vært bra, blir jeg i enda bedre humør etter en god treningsøkt. Det er noe magisk ved det å få brukt kroppen og få påfyll av endorfiner! 

SAMSUNG CSC
Etter trening laget jeg en god middag. 
Jeg hadde hjorterester igjen etter helgen som jeg måtte bruke. I tillegg laget jeg noen skikkelig sprø søtpotet fries og serverte kokte rosenkål g noen cherrytomater til. 

SAMSUNG CSC
Dette tipset om eggehvite som gir sprø søtpotet fries fikk jeg av Jannicke. Og det ble jo så godt!
Ta ønsket mengde søtpotet og skjær i staver. Pisk så eggehvite lett en bolle. En eggehvite holder til to middels store søtpoteter. Ha søtpotetstavene i bollen og vend de godt i eggehviten. Strø søtpoteten utover en bakplate. Ha over salt, pepper og hvitløkskrydder, eventuelt annet krydder om du ønsker det. Stek på 225 grader i 25 -30 minutter. 
Voila, spør og kjempe gode søtpotet fries!

Jeg ønsker deg en fin fin uke.
Ta på smilet, tenk glade tanker og gjør det beste ut av hver dag!

Kristine ♥

12 kommentarer
    1. Yngvild:
      Mine ble sprø på utsiden og myke inni. Bruker du nok eggehvite, og steker du de lenge og på høy nok varme?
      Ha en fin uke du også 🙂

    2. Søtpotetfries er kjempegodt, men jeg klarer aldri få dem sprø! Har prøvd med eggehvite og hjelper dessverre ikke det heller :/ De er gode for det da, men føler ikke at slappe søtpotetfries er noe jeg kan servere akkurat 😉
      Håper du får en strålende uke! 🙂

    3. Hei så positiv og sprudlende du er da, herlig:). Du er flink til å holde deg i form og den middagen så helt nydelig ut:). Kos deg og ha en fortsatt hyggelig uke:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg