BIFFTACO TIL HELGEN

I går var det lillelørdag og jeg slo til med denne deilige bifftacoen.
Jeg tror kanskje jeg har funnet meg en ny favorittrett. Om du ikke vet hva du skal ha til middag til helgen, så må du prøve dette. Fy søren det var godt! 

SAMSUNG CSC
Retten ser mer komplisert ut enn den er. Det eneste som tar tid, er å lage bønnesalsaen. Og den er i grunn ikke spesielt komplisert. Det er bare å kutte opp ingrediensene og ha alt i en kjele, så er den er klar på cirka ti minutter!
Bifftacoen tar omtrent femten minutter å lage totalt. Da har du et måltid du sent vil glemme. Hurra for sunn og næringsrik mat som smaker fantastisk! 

SAMSUNG CSC

Bifftaco til helgen, eller en hvilken som helst annen dag 
Til 2 sultene

Bifftaco
400 g biff, jeg brukte ytrefilet
Salt og pepper
4 lomper, jeg brukte maislomper
Revet ost, jeg brukte jarlsberg
Salat
Paprika
Avokado

Bønnesalsa
1 boks kidneybønner, ca 400 g
0,3 dl vann
4 tomater
1 stor ss tomatpure
1/2 løk
1 ss tacokrydder, jeg bruker dette

Start med bønnesalsaen. Del tomater og løk i små biter og ha de i en kjele sammen med vann, tomatpure og krydder. Kok opp og la koke i 5 minutter. Ha så i kidneybønnene. Kok i ytterligere 2 -3 minutter.

Mens bønnesalsaen koker, gjør du klar resten. 
Riv osten og del salat, paprika og avokado i biter. 
Ha salt og pepper på biffstykkene. Stek de i en panne med litt smør på høy varme i omtrent 90 sekunder på hver side. Steketiden avhenger av hvor tykke biffstykkene er og hvor godt stekt du vil ha kjøttet. La kjøttet hvile noen minutter før du skjærer det i skiver. 

Så er det bare å anrette. 
Legg salat og paprika på lompene. Topp med biffskiver, bønnesalsa, avokado og revet ost. 
Spis, nyt og kos deg!

SAMSUNG CSC
Blir det bifftaco til helgen hos deg?
Håper det smaker :grin: 

Kristine ♥ 

10 kommentarer

Siste innlegg