PANNEKAKE MED FLUFF

Først og fremst, hva synes dere om det nye designet?
Det var på tide med en real helomvendig her! Jeg er veldig fornøyd så langt, og tror det blir enda bedre når de nye innleggene får store og fine bilder som fyller hele bredden! Håper dere liker det like mye som meg :grin: 

SAMSUNG CSC
Ellers har dagen i dag har bestått oppgaveskriving. Ikke den mest innholdsrike Kristi himmelfartsdagen altså. Men det må til. Studiene og oppgaveskrivingen gjør seg ikke selv!
I kveld følte jeg meg rastløs etter all skrivingen – jeg har jo sittet på rumpen i mange mange timer (!!) og måtte ta meg en liten hvilepause med dessert og Netflix. Jeg lagde pannekake med fluff. Pannekaker er godt og fluff er godt. Sammen ble det super godt!
Du kan selvfølgelig lage og spise pannekaken og fluffen hver for seg, men jeg kan love deg at det er en fest i munnen sammen. 

SAMSUNG CSC

Pannekake med fluff

Pannekake
1 egg
2 ss cottage cheese eller kesam, kan sløyfes
1 ss havremel
1 ss sesammel, eventuelt mer havremel
1/2 ts kanel
1/2 ts kardemomme
1 ts sukringold
1 ts bakepulver
Litt melk eller vann

Bland sammen alle ingrediensene. Ha i nok væske til at det blir en tykk pannekakerøre.
Smør røren ut på en bakplate. Stek på 175 grader i 12 -15 minutter. 
Avkjøl noe før du har på fluffen. 

Fluff
ca 200 g frosne jordbær
20 g vaniljeprotein
1 eggehvite

Ha alle ingrediensene i en bolle. Bruk en kjøkkenmaskin eller el-vips til å mikse blandingen fluffy og fin. Dette tar 3 -5 minutter. 
Ha fluffen over pannekaken. 
Jeg toppet i tillegg med sjokoladesaus, varme jordbær, kiwi og litt frokostblanding. Mmmm…

SAMSUNG CSC
Nå får jeg fortsette med oppgaven min. Den handler om noe så spennende som velferdsstaten i endring. Bare å skrive på!
Håper dagen din har vært fin. Og håper du liker det nye designet. 
Ha en god god kveld!

Kristine ♥

23 kommentarer
    1. Slenger meg på kommentarene over her – veldig bra førsteinntrykk av bloggen, fikk meg til å ville bla nedover og lese mer 🙂 Masse lykke til med oppgaven!

    2. Christine:
      Jeg synes sukrin gold er den beste søtningen! Men du kan bruke hvilken søtning du vil eller sukker 🙂

    3. Rebecca:
      Forresten, om du bruker sjokoladeprotein, tilsett litt kakaopulver også. Da blir det deilig sjokofluff 🙂

    4. Maren:
      Hyggelig at du liker det Maren 🙂
      Den er borte, ja, dessverre. Den passer rett og slitt ikke inn i sidemenyen og er veldig vanskelig å kode.
      Men om det er av interesse kan jeg jo begynne å legge ut min ukentlige treningsplan for eksempel?

    5. Designet ser likt ut på mobilen? Virker ihvertfall sånn eller gjør jeg noe feil?

    6. Oi, så fint! Veldig oversiktlig og behagelig. Savner kolonnen med “ukens trening” da, er det noe du tenker å fortsette med? Syntes det var gøy å kunne følge med på hva du gjorde de ulike dagene 🙂

    7. Hei! Passet meg midt i blinken at du la ut denne oppskriften akkurat nå:-) Tror du jeg kan lage “fluff” av frosne bringebær og sjokoladeproteinpulver?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg