STEKTE VÅRRULLER

Hei dere, og god onsdag. Håper uken har vært bra så langt!
I går hadde jeg en skikkelig morsom dag. Og riktignok veldig hektisk, derfor rakk jeg ikke oppdatere. Jeg fikk unnagjort fysioterapi, en harrytur til Sverige, skoleavsluttning, grilling og en fuktig bytur. En helt fantastisk dag med nydelig vær, hyggelige mennesker og godt humør. Jeg satser på mange flere av de i sommer!

SONY DSCEtter jobb i dag laget jeg stekte vårruller, eller spring rolls. Dette er super sunn fast food som du kan lage på en – to – tre. Jeg har valgt å ha grønnsaker og reker i mine vårruller, men du kan variere innholdet med andre grønnsaker og andre proteintyper som kylling og fisk. I tillegg har jeg servert en deilig dressing til. Den setter prikken over i`en på vårrullene. Dette er virkelig super godt!

Vårruller 
Til 8 ruller

1 gulrot
1/2 squash
1/2 gul løk
1/2 paprika
1 hvitløksfedd
300 g reker
1 lime
8 rispapir

Skjær grønnsakene i små biter. Finhakk hvitløk. Stek de raskt i en panne. Jeg steker i litt kokosolje. På slutten av steketiden har du over hakkede reker og limesaft. 
Fukt rispapirene raskt under rennende kaldt vann. Fordel fyllet i rispapiret og pakk sammen som vist på bildet over. Legg vårrullene med skjøten ned og stek på 200 grader i 20 minutter.
Du kan også velge å lage ferske vårruller, og da droppe å ha rullene i ovnen.

Dressing
2 ss sesamolje, kan sløyfes
2 ss limesaft
2 ss soya saus
1 ss fibersirup gold, eventuelt annen søtning
Litt finhakket chili, ingefær og hvitløk

Bland sammen alle ingrediensene og server til rullene. 

SONY DSC
SONY DSC
Da er det bare å spise og kose seg. 
Nyt smaken av sommer :grin:

Kristine  ♥

12 kommentarer
    1. Koster rundt 60kr for 12 rispapir på meny / coop mega! Prøver oppskriften din nå, Kristine!

    2. Har hatt lyst på vårruller lenge nå! Vet du om man får kjøpt glutrnfritt rispapir noe sted ?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg