MIDT I UKEN OG LITT OM MENSTRUASJON

Akkurat nå sitter jeg med dette foran meg. Dream is og sjokolade. Også midt i uken da :mrgreen: 

SAMSUNG CSC
Jeg vet ikke hvordan det er med dere…. Tre -fire dager før kvinneuken setter i gang hos meg, forandrer kroppen, matlysten og energien seg helt. Det er der jeg har vært i dag!
Kroppen er veldig varm og jeg svetter lett. Energien er dårligere. Ryggen er øm. Og magen, den er konstant sulten og har veldig lyst på brød, is og sjokolade. Jeg holder også mer vann i kroppen, noe som gjør at vekten går opp og muskulaturen ser mindre definert ut enn ellers. 

SAMSUNG CSCOm du også føler det slik, er det helt normalt. Menstruasjonssyklusen påvirker oss mer enn mange er klar over!
At treningen føles tyngre, at en blir fortere svett og mer sulten i dagene rett før mensen, skyldes faktisk at forbrenningen går opp i denne perioden. Dette er også grunnen til at en ofte får mer lyst på søtt, altså rask energi for å fylle på de ekstra forbrente kaloriene. 
Hvor mye en reagerer på menstruasjonssyklusen, varierer naturligvis fra person til person. Om du er en av dem som knapt merker noe på kroppen, ja da er du heldig og jeg skal innrømme at jeg er litt misunnelig på deg. Om du er en av dem som føler deg skikkelig dårlig og helst bare vil ligge i sengen og spise sjokolade, ja da er det faktisk en naturlig årsak til at du føler deg slik. Da er det lov til å lytte til kroppen din, ta det mer med ro enn vanlig og gi kroppen mer næring. 

Nå sporet jeg i grunn helt av på dette innlegget. Fra å egentlig skulle fortelle dere om dagens treningsøkt og isboksen foran meg, ble det til et innlegg som handlet mer om mensen. Jeg håper likevel det var nyttig informasjon. 
Ha en fin fin onsdag dere! 

Kristine ♥

12 kommentarer
    1. Ann Kathrin:
      Ja, det er heldigvis en kortvarig prosess. Og tenk så heldige vi er som får æren av å bære frem barn! Det er verdt smerten 🙂

    2. Jupp, det der så ut som meg nettopp! spiste alt jeg fant av sjokolade og godt i huset :/ vondt i rygg, smertestillende, mindre energi, mer vann i kroppen osv osv, men sånn er det, og heldigvis gå det over snart igjen.. 🙂 Litt trening hjelper også 🙂

    3. Det var faktisk veldig nyttig info. Kanskje jeg ikke skal bli så sint på meg selv neste gang jeg er sliten og sulten når det nærmer seg mensen….

    4. Det var nyttig informasjon! Opplever dagene før mensen heelt lik, og får alltid så dårlig samvittighet fordi treningsøktene blir tyngre/dårligere og fordi alt jeg klarer å tenke på er mat mat mat (og ikke minst sukker!!).
      <3 Kos deg fine du!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg