DEILIGE SJOKOLADEMUFFINS

Jeg er midt i et flyttekaos, dere! Akkurat nå aner jeg ikke hvor kameraet mitt er, ei heller treningsskoene eller kjøkkenutstyret. Rundt meg står esker og søppelposer overalt! 
Jeg har hatt min første natt i ny leilighet og i løpet av dagen håper jeg å litt orden på alle sakene mine. I mellomtiden har jeg en liten godsak som jeg ikke har fått delt med dere enda. Disse deilige sjokolademuffinsene laget jeg for et par uker siden, og jeg har helt glemt å dele de med dere!

SAMSUNG CSC
Saftige, deilige sjokolademuffins med en kremet sjokoladeglasur. Disse kunne jeg spist hver eneste dag!
Muffinsene er veldig enkle å lage, men lag gjerne dobbel porsjon, for disse forsvinner fort. Du kan selv velge om du vil ha glasur på eller ikke. Muffinsene er vel så gode uten. Og du, husk å smak på muffinsrøren. Mmmm….. Den er så god!

SAMSUNG CSC

Deilige sjokolademuffins

2 egg
1 ss sukringold
1 ts fibersirup, kan sløyfes
2 ss mandelmel, ca 30 g
1 scoop sjokoladeprotein, 30 g 
1 ss kakaopulver, ca 20 g 
1 dl melk, jeg brukte kokosmelk
1 ts bakepulver
1/2 ts salt

Pisk egg, sukringold og fibersirup lett sammen. Ha i resten av ingrediensene.
Fordel i 8 -9 muffinsformer.
Stek på 175 grader i 15 -20 minutter. 

Sjokoladeglasur

150 g phildephia, light eller vanlig
1 ss fibersirup gold*
1 ss kakaopulver
2 ss sjokoladeprotein**
1/3 ts kaffepulver, kan sløyfes

Bland sammen alle ingrediensene. 
Smak gjerne til med mer kakaopulver eller mer søtning.
Ha over muffinsene.
Spis!

*fibersirup kan erstattes med annen søtning
**sjokoladeprotein kan eventuelt byttes ut med 1 ts kakaopulver og 1 ts sukrinmelis eller annen søtning.

SAMSUNG CSC
Løp inn på kjøkkenet og lag muffins denne søndagen.
Håper det smaker :grin: Ha en ellers fortreffelig søndag! 

Kristine ♥

18 kommentarer
    1. Stine:
      Hadde du i bakepulver? Trikset er å ikke røre for mye rundt når du blander sammen, slik at deigen faller helt sammen.
      Bra de smakte godt ihvertfall 🙂

    2. Åh, disse så såå gode ut! Prøvde å lage de i dag, men noe gjorde jeg nok feil.. Mine sankt helt sammen og smakte igrunn bare egg 🙁 Skulle man pisket egg og sukrin hvitt? Jeg vispet det bare litt sammen. Har så lyst til å få de til!:)

    3. Mona:
      Jeg bryr meg ikke om kalorier, så det vet jeg dessverre ikke. Men det er mye mindre enn vanlige muffins ihvertfall 🙂

    4. Mums! 😋 Vet du ca.kcal.innhold? Må bare spørre siden jeg er på diett.Håper jeg allikevel kan nyte disse herlighetene i ny & ne..☺

    5. Mmmm, sjokolade muffinsene ser kjempe gode ut! 🙂 Håper du kommer til å trives og kose deg i den nye leiligheten fremover.<3 Sender deg gode tanker og ønsker deg en strålende fin og koselig kveld.:-)

    6. laget de med en liten vri da jeg manglet litt av ingrediensene.
      Byttet ut søtningen med 12 dadler, og hadde i 3 ss lettrømme.
      Hadde ikke i melk, og brukte litt mer mørk kakao.
      Resultatet ble helt sinnsykt digge muffins!
      Nå er det bare 1 igjen etter att mann og barn (og meg selv:P) har hatt disse etter middag xD
      Mannen spurte om jeg kunne bake en runde til, og jeg sier ikke akkurat nei til flere av disse. haha 😀
      Takk for oppskrift 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg