LØPEØKT OG FROKOST

I dag hadde jeg planer om å ta meg en løpeøkt, men da jeg våknet var ikke lysten like stor. Jeg trosset motivasjonen, kom meg på treningssentret, drakk en Nocco og skrudde på god musikk i ørepluggene mine. Jammen kom ikke løpelysten likevel! 

SAMSUNG CSC
Det ble en overraskende god økt. Jeg kjørte en form for fartslek hvor jeg varierte farten. Egentlig omtrent som intervaller, men en litt lettere versjon.
Løpøkten så slik ut:
– 10 minutter oppvarming
Rolig jogging på hastighet 10,5 km / t
– Fartslek-biten
3 minutter hvor jeg løp noe raskere. Her varierte jeg farten fra gang til gang, alt fra 11,5 -13 km / t. Etterfulgt av 3 minutter hvor jeg jogget rolig på 10 km / t. Denne prosessen gjentok jeg 4 ganger, slik at jeg totalt hadde 24 minutter med fartslek. 
– 5 minutter nedtrapping
Rolig jogging på hastighet 10 km / t, hvor jeg gradvis trappet ned til 8 km / t. 

Det føltes helt fantastisk når jeg var ferdig. Ikke bare var jeg fylt med endorfiner, jeg hadde også trosset dørstokkmilen. For en deilig følelse :grin: Jeg har gått og vært ekstra glad siden! 

SONY DSC
Siden jeg løp på morgenen, spiste jeg bare en banan og tok BCAA før økten. Etter trening laget jeg meg en god og enkel frokost med proteinkaffe, stekte egg, ananas, kiwi, eple, tomat og agurk. Enkel mat kan virkelig se super delikat ut, bare en danderer det litt!
Proteinkaffen lager jeg ved å blande 20 gram sjokoladeprotein sammen med ca 0,3 dl vann i et glass. Deretter tilsetter jeg 1 ss kaffepulver og varmt vann.
Så er det bare å røre rundt å nyte en deilig og proteinrik sjokoladekaffe.

Ha en god torsdagskveld da dere!

Kristine ♥

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg