REKEKVELD

Planen i kveld var egentlig å dra ut på Akerbrygge med en venn, sette oss i solen og nyte et sommermåltid. Været er ikke helt med oss. Regnet pøste ned når jeg var ferdig på jobb! Vi fant ut av vi vi like så godt skulle lage en kosekveld hjemme isteden. Det ble rekekveld!

SONY DSC
Nå har vi akkurat spist et deilig rekemåltid og nå sitter vi har å lurer på om vi skal gå på butikken å kjøpe oss en boks is til dessert. 
Vi kjøpte frosne reker som vi la utover en bakeplate. Vips så var de tint i løpet av en snau halvtime. I tillegg ble det klassisk tilbehør med majones, sitron, ferskt brød og en enkel salat. Reker er så utrolig godt og enkelt!

SONY DSC
Reker er super mat! Det inneholder lite fett, ingen karbohydrater og godt med protein. I tillegg inneholder reker også jod og selen, som er viktige mineraler kroppen vår trenger. D-vitamin finner vi også i reker. Det er noe vi nordmenn ofte får for lite av, spesielt på vinterhalvåret. 
Å ta seg en rekekveld i ny og ned er ikke bare utrolig hyggelig, men også godt for smaksløkene og kroppen vår!

Vi får løfte på rumpestumpen nå å kjøpe oss hver vår boks Ben & Jerry’s. Det er jo helg!
Håper du har en riktig så god fredagskveld :grin:

Kristine  ♥

14 kommentarer
    1. Anine:
      Da høres det nesten ut som om du snuser på en spiseforstyrrelse. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å oppsøke profesjonell hjelp. Selv måtte jeg ha hjelp når jeg slet med slike ting.
      Du må rett og slett utfordre deg selv. Ikke veie, spise ting som ikke er “lov” og bryte de rutinene du har. Det er helt jævelig, jeg vet det, men det er verdt det. Livet er så mye bedre uten slike tanker. For å klare å takle slike utfordringer lønner det seg å ha noen som kan hjelpe deg og motivere deg på veien. Det er vanskelig å få til slikt alene. Derfor vil jeg anbefale deg profesjonell hjelp, slik at du har en hånd å holde i på veien.
      Ta vare på deg selv <3

    2. Ser nå at det kanskje ikke var så tydelig, og beklager for at det blir en lang samtale i kommentarfeltet ditt. Med kontroll i mitt tilfelle gjelder det kalorier og bestemte mengder i gram, og det at jeg har vanskelig for å spise noe annet enn det samme hver eneste dag (litt FOR rutinert til tider)
      Tusen takk for at du tok deg tid til å svare 🙂

    3. Anine:
      Først og fremst, tusen hjertelig takk for kjempe koselige ord. Jeg har det ganske så bra for tiden. Hyggelig at det synes 🙂

      Hva mener du men kontrollen? Det høres jo ut som om du er på god vei allerede. Det å utfordre seg selv, altså gjøre små endringer som setter kontrollen på prøve kan være smart. Slik at du tar et skritt av gangen. Men ettersom jeg ikke helt skjønte hva du mener med kontrollen, om det er å spise etter klokken, telle kalorier, eller hva du mener, er det litt vanskelig å gi deg et godt svar.

    4. Håper du får en kjempe fin kveld! Syns virkelig du gløder på både bloggen og snap og insta for tiden, det er så fint å se 😄
      Jeg lurte også på om du hadde noen tips for å legge behovet for å kontrollere maten litt bort? Jeg vil bli flinkere på å følge sult og metthet, og lytte til kroppen, men kjenner det er litt vanskelig å skulle slutte helt med kontrollen med en gang. Det virker som om du har et ganske avslappet forhold til akkurat dette, så jeg finner litt inspirasjon hos deg ☺️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg