BLÅBÆRTUR

SAMSUNG CSC
Tidligere i dag skulle jeg møte en venninne for jenteprat og en kaffekopp. Da vi møttes hadde ingen av oss lyst på kaffe, så vi bestemte oss for å gå en tur isteden. Nå som regnet endelig har gitt seg her på østlandet, må en benytte anledningen til å komme seg ut. Det er jo meldt regn igjen i kveld! 

SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC
Til min store glede møtte vi på masse blåbært! Som den matentusiasten jeg er, begynte jeg med en gang å tenke på alt det deilige jeg kan lage med blåbær. Blåbærpai, blåbærmuffins, rørt blåbærsyltetøy…. Skogsblåbærene er så fantastisk gode. Det er en eksplosjon av smak i munnen! De fortjener virkelig å bli hyllet i en deilig matrett. 

SAMSUNG CSC
Ettersom vi opprinnelig ikke skulle ut i skogen – vi møttes som nevnt over for en kaffekopp men endte på en blåbærtur, var det ingen av oss som hadde med seg en pose eller lignende til å ha bærene i. Men bær skulle med meg hjem, så da var det bare å ta i bruk fantasien. Ikke le nå dere….jeg tok av meg bhen, jeg hadde nemlig på meg en sportsbh, og knøt den sammen til en slags pose. Vips så fikk vi med oss masse blåbær hjem! 

Nå skal jeg lage pannekaker med blåbær. Det er noe mamma pleide å servere når jeg var liten. Blir det bra, får dere selvfølgelig oppskriften :grin: 

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Koselige bilder av skog og deilig blåbær 🙂 Vi har bare fått plukka litt i år, så satser på at det blir en blåbærtur til :)) Ha en fin kveld <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg