NÅR MOTIVASJONEN DALER

SAMSUNG CSC
Som med alt annet her i livet; treningsmotivasjonen vil variere! Noen perioder er en super giret og føler seg kjempe sterk på trening, andre ganger føles det tungt å kle på seg treningsklærne og energien er lav!
Hva gjør du når motivasjonen daler?

SAMSUNG CSCDen siste uken har treningsmotivasjonen min vært på bånn. Det jeg gjør da; jo jeg godtar det!
Jeg tror veldig mange erger seg, blir irritert og hakket på seg selv når motivasjonen daler. Men det som skjer da, er at du får et negativt tankemønster og motivasjonen daler ytterligere. Prøv isteden å snu tankegangen din. På akkurat samme måte som vi alle har dårlige dager, har vi også alle perioder hvor motivasjonen ikke er på topp. Det gjelder ikke bare når det er snakk om trening, det kan også være jobb, studier eller en hobby. Motivasjon kommer og går! Si heller til deg selv at dette er helt normalt. Det er lov å ha mindre bra perioder. Og vet du hva? Hadde det ikke vært for at graden av motivasjon varierte, ville du ikke merket motivasjon i det hele tatt. Har du ikke perioder hvor motivasjonen er lav, ville du heller aldri kunne sette pris på de periodene hvor motivasjonen er på topp!

Gi deg selv et pusterom. Det er lov til å ikke alltid være på topp! Istedenfor å tvinge deg selv på trening, gjør noe du synes er morsomt og lystbetont. Kanskje du heller kan ta en tur i skogen med en venn, gå i klatreparken eller rett og slett unne deg selv en hvileuke. Det vil gjøre godt både for kroppen og for psyken!

SAMSUNG CSCSelv har jeg tatt en rolig treningsuke denne uken. Jeg har ikke fulgt noen slavisk program, jeg har gjort akkurat det jeg ville når jeg kom på trening, jeg har trent kortere økter og har hatt flere hviledager. Nå står jeg her med en boks candyking. Nei, det er ikke det sunneste, men det var akkurat det jeg hadde lyst på! Jeg gir meg selv lov til å ha mindre gode perioder når det kommer til motivasjonen. Det fortjener jeg og kroppen min! Det at jeg godtar disse mindre gode perioden, gjør at humøret likevel er på topp og at dagene blir gode til tross for at motivasjonen er dalene. 

Gi deg selv spillerom. 
Både du og kroppen din er fantastisk. Du trenger ikke være på topp hele tiden for å være god nok!

Kristine ♥

21 kommentarer
    1. Synes det er bra at du viser seg toppløs. Du har en sunn, trent og naturlig kvinne kropp ikke en type fitnesskropp. Og du viser at det går ann å ha en sunn kropp og likevel spise alt mulig. Creds 🙂 🙂

    2. Hvordan skal en ellers selge en topp???? Ville du synes den var fin om den lå på gulvet??? Du vil jo se produktert du kjøper på noen!!

    3. Linn og Mona: flat mage-fokus? Kristine har den kroppen hun har! Jeg føler hun fokuserer på balanse. Det virker som dere henger dere opp i hvordan dere selv oppfatter dere selv, ved å sammenligne dere med andre. Jobb heller med å være fornøyd med seg selv.
      Det dere to kommenterer er selvmotsigende. Kristine har sponsorer og det er en del av jobben hun har som blogger. Hvordan skal man ellers reklamere for en BH? Det gir et inntrykk av å se den på en kropp. Dette har jeg ingen problemer med.
      En annen ting: hvis dere hadde visst om Kristine sitt forhold til kropp og mat, som tidligere spiseforstyrret, hadde dere vært forsiktig med å kommentere slik dere gjør. Dere body shamer henne, og det er veldig provoserende. Jeg har også flat mage, er det noe galt med meg? Jeg spiser det jeg vil, er det feil? Det virker ikke som denne bloggen passer for dere. Kristine har ikke pisset på noen!
      Hilsen en som har fulgt Kristine i snart 5-6 år!

    4. Litt enig med Mona over her, synes det er litt mye kropp/flat mage på bloggen om dagen. Kan hende det henger sammen med årstiden, men jeg mener å huske at du har skrevet dette om andre bloggere/instragrammere tidligere? Det er ikke nødvendig å vise så mye kropp, overdelen kunne du jo vist frem på andre måter 🙂

    5. Kristin Haugen Granli:
      Uff, høres ut som om det ikke har vært din uke. Vi har alle mindre gode perioder av og til. Heldigvis blir det bedre 🙂 Håper tannen kommer seg og at du blir helt frisk. Ha en god helg og klapp deg selv mer på skulderen 🙂

    6. Irene:
      Nyt helgen Irene 🙂
      Håper du får en god økt i dag. Det er tungt å komme igang etter ferien, men ta en dag av gangen.

    7. Synne:
      Først og fremst, takk for koselig ord.
      Nummer to. Ikke ønsk at du ser ut som meg. Vi er alle født med forskjellige kropper og utgangspunkt. Elsk deg selv og sett pris på det du har <3

    8. Mona:
      Hei Mona. Jeg setter pris på konstruktiv tilbakemelding. Disse bildene ble tatt for å vise frem bhen jeg har på meg, som er fra HappyUnderwear. Som du kanskje har sett på Instagramen min, så har de et åpningstilbud i helgen. De ble altså tatt for å få frem bhen.
      Noen som også er fascinerende og noe synd, er at toppløse bilder fører til flere lesere og mer likes.
      Synd at du føler deg pisset på.

    9. Synes du er flink til å snakke om mat og trening på en balansert måte, uten å sette griller i hodet på folk. Det er viktig å kunne kjenne på kropp og sinn, og hoppe over treningen når man ikke er klar for det. Men jeg tenker på en ting: er det ikke like greit å posere og si det med skjorta på? Med en så trent kropp er det jo virkelig ingen fare å spise godteri en gang i blant, men jeg bare er litt redd for signalene du sender til alle de 99% andre som bare kunne drømme om en kropp som din. Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg føler meg i alle fall litt pisset på.

    10. Ah så deilig å lese noe så ekte, det er du alltid da! En ordentlig inspirasjonskilde til glede, energi, mot og stolthet er du! Tusen takk for å kunne lese en så ekte og kul blogg som du har! Du ser jo såå bra ut, med de definerte musklene, og sterke, sporty kroppen! Skulle ønske jeg så sånn ut!!

    11. Takk for motiverende innlegg<3 Trengte å lese dette i dag. Akkurat slik jeg følte det, at jeg har hært dårlig på å trene uken etter ferie etc nå, men skal prøve å komme meg på en økt i morgen og søndag hvertfall! Men i kveld skal jeg kose meg med serier i dette "fine" været! God helg<3

    12. Dette trengte jeg å lese nå.. Ikke nødvendigvis at motivasjonen er helt på bånn, men det har vært tungt å komme seg på trening og dette møkkaværet har gjort meg deppa. I tillegg har jeg vært syk (begynner å komme seg nå), har trukket en visdomstann som har gikk mye hodepine og kjeveverk og annet stress. Nå vet jeg at flere graver nesa ned i godteposen og at det er helt ok, at det er lov til å kjenne at man er sliten og at man ikke alltid trenger å være på topp. Har også slitt med å spise, da det er tungvint å tygge på kun venstresida mi, så har spist mindre denne uka. Håper det tar seg opp, men nå lar jeg meg selv ligge her med litagoen min, har faktisk trent bein, så klapp på skulderen når jeg gikk flere ganger mot meg selv.

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg