ET LITE TIPS

Jeg får ofte spørsmål om hvorfor jeg nesten alltid har et smil om munnen og godt humør.
Her er et lite tips, noe jeg selv gjør og som kanskje kan hjelpe deg.

SAMSUNG CSC
Hver morgen setter jeg  meg et par små mål for dagen. Som regel to til tre mål avhengig av hvordan dagen ser ut. Det trenger absolutt ikke vært kost- eller treningsrelatert. Det er veldig sjeldent det er det for min del.  
Mål jeg har satt meg tidligere er: “I dag skal jeg få kommet igang med studieoppgave 2”. “I dag skal jeg ringe morfar og høre hvordan det går med han”. “I dag skal jeg smile til en fremmed og ønske han / hun en god dag”. 
Hver kveld før jeg legger meg, oppsummerer jeg målene og gir meg selv et klapp på skulderen for de jeg har gjennomført. Om det er et mål jeg ikke har klart, tar jeg de med videre til neste dag. 

Det er viktig at målene er nok så lette og oppnåelige. Det gjør at du på kveldstid kan skryte av deg selv, og du på den måten får en god følelse fordi du har gjennomført målene. 
Det å ha et lite daglig mål eller to, og så kjenne på den gode følelsen av å ha gjennomført det, gir både mestringsfølelse, bedre selvtillit og bedre humør.
Kanskje dette er et liten tips du kan ta med deg?  :grin: 

Kristine ♥

14 kommentarer

Siste innlegg