BRINGEBÆRPUDDING

Etter frokost i dag, laget jeg denne super enkle og kjempe gode bringebærpuddingen. Denne lager du på fem minutter! Så må du riktignok vente til puddingen stivner, men da kan du gjøre noe morsomt i mellomtiden! Etter to timer har du en mager, smakfull og proteinrik liten søtsak klar til å nytes. Mmmm… 
Denne bringebærpuddingen er så sunn at den kan nytes når som helst. Spis den til frokost, som et lite mellommåltid, til dessert etter middag eller bare når du har lyst på noe godt. 

SAMSUNG CSC
I bringebærpuddingen får du kostfiber, masse antioksidanter og vitamin 3 fra bringebærene, og proteiner og kalsium fra skyren. Her har du altså en søtsak som både smaker utrolig godt og som gir kroppen masse nyttige næringsstoffer! 

SAMSUNG CSC

Bringebærpudding
ca 4 porsjoner

300 g bringebær, ferske eller frosne
300 g skyr naturell*
4 ss sukringold
4 dråper stevia vanilje, kan sløyfes
4 gelatinplater
ca 0,3 dl kokende vann

Legg gelatinplatene i kaldt vann i 5 minutter. 
Bruker du frosne bær, det gjorde jeg, må du starte med å tine bærene. Varm de opp i en kjele eller i mikroen til de er smeltet. Bruker du ferske bær, moser du disse med baksiden av en skje.
Bland så bringebærsyltetøyet sammen med sukrin, stevia og skyr. 
Smelt gelatinplatene i 0,3 dl kokende vann. Hell de smeltede gelatinplatene  forsiktig over i bringebærblandingen. Rør godt med en visp. Fordel blandingen i 4 skåler / former** eller ha hele blandingen i en stor form. Sett kaldt. 
Bruker du porsjonsformer, tar det omtrent 2 timer før bringebærpuddingen er klar. Bruker du en stor, vil jeg tro det tar 4 -5 timer. 

*kesam, naturell honning og gresk yoghurt kan også brukes
**jeg hadde ingen små skåler eller former tilgjengelig så jeg tok plastfolie i 4 gamle kesam bokser, og helte bringebærblandingen ned i boksene. Når bringebærpuddingen var stivnet kunne jeg løfte opp plastfolien, ta den forsiktig av og legge puddingen på tallerkner. 

SAMSUNG CSC
Jeg toppet bringebærpuddingen med noen frosne bringebær som jeg tinte opp i mikroen. Det er selvfølgelig ikke nødvendig, men det ser lekkert ut. Og vi vet jo at vi mennesker ikke bare spiser med munnen, men også med syn og lukt! 

Forresten, hvis du bruker rabattkoden PRO20, får du – 20 % på alt av proteinpulver hos x-life i dag. 
Som dere vet, bruker jeg Troponin både i vaniljesmak og sjokoladesmak i mange av mine oppskrifter og i den daglige proteinkaffen min. 
Troponin selges både som 3 kg og som 1 kg. Her kan det være verdt å spare noen kroner! 

Nå skal jeg sette i gang med skoleoppgaver. Medikamentregning står på planen de neste timene. Juhu!
Ha en riktig god søndag dere :grin:

Kristine 

8 kommentarer

Siste innlegg