FANTASTISKE SUPERSUNNE COOKIE DOUGH KULER

                                                                                                                                                                   Inneholder add-linker

Mens jeg nyter hyttetilværelsen, vil jeg dele denne oppskriften med dere. Her på Vaset er det ikke mye å melde om annet enn perfekt vær, kos og avslapping. Solen steker, skiføret er bra og himmelen er knallbra! I morgen er jeg tilbake til den vanlige hverdagen, men inntil da skal jeg bare nyte.

Om du vil nyte søndagen litt ekstra og lage deg noe godt, kan kanskje disse supersunne cookie dough bitene være noe? Disse kulene laget jeg før jeg dro på fjellet og tok med meg som bilsnacks. De er perfekte om du vil ha noe som er skikkelig godt, men litt sunnere. 

SONY DSC

Cookie dough kulene lages på bare 5 minutter, så er det bare å spise og gkose seg. Spiser du ikke alle på en gang, vil jeg anbefale å oppbevare dem i kjøleskapet. Der er de holdbare i omtrent 2 dager. Skal du oppbevare kulene lenger enn dette, anbefaler jeg at du putter de i fryseren. Jeg doblet oppskriften og la da halvparten i fryseren. Da har jeg snacks klart når jeg kommer hjem fra hytten som jeg enkelt kan porsjonere ut i løpet av uken.

SONY DSC

Fantastisk supersunne cookie dough kuler

150 g havregryn
100 g cashewnøtter
150 g dadler
50 g vaniljeprotein, kan sløyfes
3 -6 ss melk
2 ss agave sirup
1/3 ts himalaya salt

Ha alle ingrediensene i en foodprosessor eller blender.
Begyn med 3 ss melk og tilsett mer om det er nødvendig.
Kjør til massen blir jevn og tykk.
Rull så kuler.

SONY DSC

Et lite tips på slutten. Vil du ha en sjokolade cookie dough variant, tilsetter du bare 2 -3 ss kakaopulver og litt væske. Mmmm. Da blir det deilige sjokoladekuler.
Håper det smaker!

 

Kristine ♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg