ENKLE SJOKOLADEBOLLER

Nå dufter hele huset av deilige bakst! I dag startet jeg nemlig dagen med å bake enkel sjokoladeboller. Snøen daler ned utenfor vinduet og jeg koser meg inne med søndagsbaksten. Det kaller jeg en perfekt søndagsmorgen.

SAMSUNG CSC
Boller er noe av det beste jeg vet, men noen ganger synes denne utålmodige frøkenen at det tar alt for lang tid å vente på at baksten skal heve. Slik som i dag. Derfor jukset jeg å laget en versjon med bakepulver som ikke trenger å heve. Sjokoladebollene ble saftige og kjempe gode. Ja, de er minst like smakfulle som de ser ut! Her har du knall gode boller på en halv time. Happy baking!

SAMSUNG CSC

Enkle sjokoladeboller

3 egg
150 g kesam, eventuelt gresk yoghurt
​1 ts salt
1 ss bakepulver
3 ss sukringold
1 ts kardemomme
1/2 ts kanel
30 g mandelmel
50 g havremel
100 g mel, jeg brukte speltmel
1 dl melk eller vann
Ca 50  hakket sjokolade

Ha egg, salt, bakepulver og kesam i en bolle. Bland godt.
Tilsett resten av ingrediensene utenom sjokoladen. La røren svelle i 5 minutter. Rør så inn hakket sjokolade.
Legg klatter på en bakplate.
Stek på 180 grader varmluft i 30 minutter.
Avkjøl noen minutter før du spiser.

SAMSUNG CSC
Nyt gjerne sammen med en kopp kakao eller en rykende fersk kaffekopp. Så deilig!
Håper det smaker :grin:

Kristine ♥

10 kommentarer

Siste innlegg