PANNEKAKER SOM SØT SNACK

                                                                                                                                                                                                       Inneholder add-linker

Etter middag i dag ble jeg ikke helt mett. Jeg tror rett og slett det skyldes at jeg egentlig er veldig trøtt i dag. De dagene jeg har sovet lite, blir jeg alltid ekstra sulten. Uansett, fordi jeg hadde lyst på noe etter middagen, valgte jeg å lage pannekaker som en slags søt snack.

SAMSUNG CSC

Disse pannekakene er veldig enkle å lage. Du bare blander sammen alle ingrediensene i en bolle og så steker dem. Resultatet blir knall gode pannekaker som er proteinrike, saftige og fiberrike. Disse passer like godt til frokost, som til lunsj, kveldsmat eller som en søt snack. Kanskje du skal lage deg pannekaker i dag du også? Håper det smaker!

SAMSUNG CSC

Pannekaker som søt snacks
Til 1 person

1 egg
1 ss eggehvite, kan sløyfes
40 g mel, jeg brukte 20 g glutenfri melmiks og 20 g havremel
20 g vaniljeprotein, jeg brukte french vanilla, eventuelt mer mel
100 g gresk yoghurt eller kesam
1 ss sukringold
1/2 ts kanel
1/3 ts kardemomme
1/4 ts salt
1 ts bakepulver

Bland sammen alle ingrediensene i en bolle. 
Stek pannekaker på middels varme i en panne. Jeg steker i litt meierismør.
Spis som de er eller server med ønsket pålegg.

SAMSUNG CSC

Jeg toppet mine pannekaker med litt av alt. En med gresk yoghurt og jordbærsyltetøy, en med cottage cheese og blåærsyltetøy, en med brunost og litt kanel, og en med blåmuggost og honning. Oh, så godt! Kombinasjonen av søtt og salt blir aldri feil. Hva liker du best å ha på pannekakene dine?

 

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Ingenting slår enngod klatt smør på en nystekt pannekake! Gjerne med litt sukrin og kanel. Ellers er jeg glad i Kesam + eplesyltetøy, cottage cheese+ jordbær, bacon, ost, peanøttsmør+ banan …. Uendelige muligheter!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg