MANDAG MED 4 x 4 OG ENKEL MIDDAG

  •   

Mandag igjen! Er du klar for en ny uke?
Om du er en av de heldige som har hatt høstferie, er det kanskje ekstra tungt å komme igang denne uken. Jeg har ikke hatt høstferie. Helgen min derimot, bestod stort sett av hvile, hygge, sosialt og god mat. Når jeg våknet i morges var jeg full av energi og veldig klar for å starte uken! 

En happy Kristine etter intervaller. Nocco-energi!  

I oktober challenge står det 4 x 4 intervaller. Det har jeg ikke gjort på lenge. Det er generelt lenge siden jeg har løpt intervaller! Fy søren så tungt. Jeg pustet og peset under løpingen, men der føltes fantastisk deilig etterpå. Dette må jeg gjøre oftere! 

4 x 4 intervaller gjennomføres ved at du varmer opp i cirka 5 minutter. Deretter starter du intervallene. 4 minutter med høy intensitet, etterfulgt av 3 minutter med hvile / rolig intensitet. Dette gjentar du 4 ganger, slik at du totalt har gjennomført 4 intervaller av 4 minutter når du er ferdig. Husk nedtrapping.
Har du gjort intervallene dine i dag?

SONY DSC
Nå sitter jeg her med middagen. En enkel middag. I hverdagen er jeg fan av middager som tar maksimalt 20 minutter å lage. Helst kortere! Stort mer enn det, gidder jeg rett og slett ikke. Det er andre og mer spennende ting å bruke tid på! I dag ble det svinefilet med woket paprika og kikerter. Denne tar faktisk bare 10 minutter å lage! En rask, enkel og god middag. 

SONY DSC
Start med svinet. Eventuelt kan du også bruke kylling, fisk eller biffstykker. Krydre med salt og pepper og stek i pannen på 2 -3 minutter på hver side. I mellomtiden skjærer du paprika i forskjellige farger i strimler og finhakket litt hvitløk og chili. Når svinestykkene er ferdig, har du i en god dært kokosolje i pannen, eventuelt meierismør,  sammen med chili, hvitløk og paprika. Ha på høy varme og rør rundt hele tiden. I løpet av 3 -4 minutter er paprikaene blitt myke og søte. Rør inn kikerter og server. Så enkelt og så godt!

Kristine ♥

Siste innlegg