IHERB OG ET OFTE STILT SPØRSMÅL

God morgen!
Lørdagen er godt i gang og jeg skal hvert øyeblikk ta meg en liten løpetur før jeg skal på jobb. Først tenkte jeg å vise dere denne iHerb pakken jeg hentet på posten i går og svare på et ofte stilt spørsmål angående toll. 

SONY DSCDenne pakken innehold noe nytt og noen gamle favoritter: 
Hempfrø
Hempfrø bruker jeg masse av. Jeg spiser de som snacks sammen med andre nøtter eller jeg har de over havregrøt og kesam. Hempfrø inneholder spesielt mye omega-fettsyrer og jeg synes de smaker veldig godt. 
Rått kakaopulver
Rått kakaopulver sies ofte å være et supermat produkt med masse antioksidanter og gode egenskaper for helsen vår. Jeg bruker kakaopulver til mye rart, alt fra å røre det ut i kaffen – prøv det, det er knall godt, og baking. 
– Rødvinseddik
Dette produktet ser det ikke ut som de har på iHerb lenger. Jeg bruker rødvinseddik i salaten og annen matlaging. Det gir en god smak. Rødvinseddik kan du også kjøpe i vanlig matvarebutikk. 
Zum face serum
Zum face er et næringsrikt ansiktsserum med blant annet aragan olje, vitamin C og E, som skal gi en flott glød. Dette gleder jeg meg til å teste! 

Et spørsmål jeg ofte får angående iHerb , er om det er slik at hvis man bestiller en pakke for under 350 kroner og så en pakke til for under 350 kroner, om man da slipper toll. Ja, det stemmer. Tollreglene i Norge sier at om du bestiller en pakke for 350 kroner inkludert frakt, så må du ikke betale toll. Om du da bestiller to pakker for under denne summen, betaler du ikke toll. Det er ikke slik at de legger sammen summen på de to pakkene. Jeg har ved flere anledninger bestilt flere pakker rett etter hverandre og har aldri betalt toll av den grunn. Det hender likevel at jeg er litt utålmodig av og til, slik at jeg kjøper en stor pakke og sender den med DHL, den raskeste leveringen. Da må jeg naturligvis betale toll fordi denne pakken koster mer enn 350 kroner. 
Bruk gjerne koden min OKE701. Da får både du og jeg rabatter. 

God lørdag da skjønninger :grin:  Håper helgen din blir knall!

Kristine  ♥

6 kommentarer
    1. Haha… Jeg som trodde jeg måtte vente med å bestille en pakke til jeg hadde fått den andre 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg