EN LITT BEDRE DAG – FIRE ENKLE STEG

God morgen mine venner!
Jeg tenkte å starte uken med å gi deg fire super enkle steg du kan gjøre for å få en litt bedre dag. Dette er et triks jeg selv har gjort som gjorde at jeg fikk en liten wake up call på hvordan jeg egentlig prioriterer tiden min. Med et par justeringer kan jeg si at hverdagen min ble betraktelig bedre. Prøv stegene du også!

SAMSUNG CSC
– Lag en liste over ting du liker å gjøre. Ting som gjør deg lykkelig. 
For min del vil denne listen blant annet inneholde det å lære noe, å være sammen med mennesker jeg er glad i, være aktiv og å trene, lese bøker, danse midt på soverommet, lufte på friske blomster, og en hel del andre ting.
– Lag så en liste over ting du gjør hver dag. Skriv ned alt du gjør hver bidige dag! 
På min liste vil det blant annet være å studere, jobbe med online pt-kundene mine, lage mat, pusse tenner, osv.
– Sammenlign så de to listene du har skrevet ovenfor. Kan du få tid til mer av de tingene som gjør deg lykkelig? Og kan du ta vekk noen av tingene fra liste nummer to?
– Skriv en tredje liste hvor du har legger sammen liste en og liste to, og juster listen slik at du setter av mer tid til de tingene som gjør deg glad. 
Før jeg gjorde denne øvelsen, brukte jeg for eksempel veldig mye tid på å stresse og planlegge ting til hver minste detalj og jeg brukte lang tid på å holde det ekstremt ryddig og rent. Men dette var ting som ikke gav meg noe og jeg strøk disse to fra den nye listen min. Isteden gav jeg mer tid til å være sosial, lese bøker, bake og annet som gir meg glede. Vips så ble dagene mine faktisk veldig mye bedre.

SAMSUNG CSC
Blid og fornøyd på et kaffebesøk i helgen.

Prøv disse fire enkle stegene.
Håper du får en litt bedre dag og at uken din blir fantastisk :grin:

Kristine ♥ 

8 kommentarer

Siste innlegg