JULEGRØT

Grøt er ekstra godt nå som vinteren har kommet. Å varme kroppen på morgenkvisten over en smakfull skål med grøt, er en deilig start på dagen. 
Idag gjorde jeg nettopp det. Jeg startet dagen med en super god julegrøt. Jeg kokte grynene opp med pepperkakekrydder og kokosmelk. Grøten ble kjempe kremet og fyldig. Rett og slett fantastisk godt! Om du er glad i grøt, slik som meg, er jeg sikker på at du vil elske denne varianten! 

SONY DSC
Jeg toppet grøten med kanel, sukrin, en god klatt Røros smør og rosiner, og serverte en Nocco Skumtomte og et par pepperkaker til. Mmmm… Jeg fikk både julestemningen og et ekstra stort smil om munnen denne onsdagmorgenen. 

SONY DSC

Julegrøt
Til 1 porsjon

40 g havregryn
40 g byggryn
2 dl melk, jeg brukte kokosmelk – anbefales 
3 dl vann
1/3 ts salt
1 ts kanel
1 ts nellik
1/2 ts ingefær

Ha alle ingrediensene i en bolle og kokte det opp i mikroen i omtrent 15 minutter. Ta ut bollen og rør rundt tre -fire ganger underveis. 
Du kan også lage grøten i en kjele. Da er det viktig at du rører i kjelen underveis. 
Spis og nyt!

SONY DSC
Prøv deg på en deilig julegrøt en av de nærmeste dagene. Kanskje du får en ny favorittfrokost? 
Ha en super onsdag :grin:

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Hvordan gikk legemiddelregningen for deg? Jeg går selv på HiOA i Oslo, og regner med at vi følger samme studieløp😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg