JULEFERIE

Da er det juleferie :grin: Juhu!


Julegenseren er på, humøret er på topp og stemningen er god. Fy søren det blir deilig med juleferie nå!
I min familie er det jeg som arrangerer julaften. De neste dagene har jeg derfor en del jeg skal få unnagjort…julekaker som skal lages, bord som skal dekkes, hus som skal pyntes, julemiddag som skal lages, osv, men jeg skal kose meg med forberedelsene.

Jeg vet at svært mange stresser over julen og alt som skal gjøres. Her må en rett og slett ta litt ansvar for stresset selv! Trenger gulvet å være skinnende rent? Må medisterkakene være hjemmelaget? Og er det nødvendig at juletreet ditt er det fineste i verden? Julen og julaften handler om kjærlighet og det å være sammen med de menneskene du er glad i. Å nyte samværet med disse menneskene, krever ikke at alt er hundre og ti prosent perfekt.  Juleforberedelsene og julestresset blir akkurat så stort som du gjør det til selv. Ikke gjør det større enn det trenger å være!

For min del har jeg skrevet en lang ‘To do’-liste som inneholder absolutt alt jeg skal gjøre før gjestene kommer på juleaften. Her har jeg skrevet ned alt fra å brette servietter til å legge rødbeter i skåler. Da har jeg en full oversikt over det jeg skal gjøre og kan krysse av underveis, og slipper de typiske stressende tankene om alt jeg skal rekke. Jeg har lagt listen nok så lav, slik at jeg skal kunne kose meg med disse forberedelsene og ha god tid til å ta meg en kopp kakao her og der, og en treningsøkt om jeg ønsker det. For meg er kos og hygge det viktigste disse dagene! 


Nå skal jeg sette på julemusikk og lage cookies, mens jeg vrikker litt på rumpestumpen og nynner til julesangene. 
Ta et pust i bakken og nyt juleferien :razz:

Kristine ♥ 

10 kommentarer

Siste innlegg