PLANLEGG – ÅRETS ANDRE UKE

Første uken i 2017 nærmer seg slutten. Håper dere har hatt en fin start på det nye året og er klar for en enda bedre uke nummer to! 
Mange av dere har nå nye mål og nyttårsforsetter. Da lønner det seg å ha en plan. Bruk noen minutter denne søndagen til å planlegge den kommende uken, årets andre uke. Ved å planlegge vil du få mye mer ut av uken og tiden din.

SONY DSC
For min del, vet jeg at planlegging er helt nødvendig. Uavhengig om jeg har noen mål jeg jobber mot eller ikke.
I en hektisk hverdag med jobb, studier, hobbyer, venner og annet, føles det noen ganger som om tiden ikke strekker til. Den følelsen kjenner du kanskje igjen? Da er jeg nødt til å ha en oversikt over hvordan den kommende uken ser ut, slik at jeg har tid til alt jeg skal rekke, samtidig som jeg også har tid til hvile, søvn og å være sosialt. Jeg legger også inn trening og tid til tillaging og spising av mat i ukeskalenderen min. Dette er fordi trening og sunn mat gjør at jeg presterer bedre og føler meg bedre. Trening gjør meg sterkere, både fysisk og mentalt, samtidig som det er et sted hvor jeg får ut negative tanker og henter inn positive vibber. Jevnlig inntak av sunn og variert mat, gjør at konsentrasjonen og energien holder seg på topp hele dagen.
Det at jeg har en plan eller en liten mal på hvordan dagene skal se ut, gjør også at jeg stresser mindre. Da vet jeg hvordan dagene mine vil se ut og vet også at jeg kommer til å rekke alt jeg skal rekke. For meg er det å planlegge ukene mine helt essensielt for at jeg skal fungere optimalt!

Bruk noen minutter denne søndagen til å planlegge. Skriv ned alle avtalene dine, når du skal på jobb / skole / og lignende, hva du skal ha til middag, når og hva du skal trene og annet som er viktig i livet ditt. Det er så mye greiere når en får en oversikt over dagene. 
Håper årets andre uke blir fenomenal :grin: Kick ass og ha det moro!

Kristne ♥

10 kommentarer

Siste innlegg