SUNNE VAFLER TIL LUNSJ

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra en deilig gåtur med en venninne og sitter her å momser i meg vafler. Det er strålende sol og temperaturen ligger rundt null grader. En perfekt dag å gå seg en tur. Tar du med noen du er glad i, blir det i tillegg både hyggelig og sosialt!

SONY DSC
Jeg merker at det har blitt mye julekaker og godis den siste månede. Etter gåturen hadde jeg et forferdelig søtsug! Kroppen er vant til å få sukker hver dag, og da vil den ha det videre. Jeg er jo en sjokolademums, så jeg skal innrømme at jeg fortsatt tar meg en sjokoladebit til kaffen stort sett hver dag, men jeg prøver jeg å holde måltidene mine nok så sunne. Da ble det sunne vafler til lunsj. Disse dekker både søtsuget, sulten og kroppens næringsbehov, kan det bli bedre?

SONY DSC

Sunne vafler til lunsj, eller til kveldsmat, dessert eller kos
4 plater

2 egg
1,5 dl melk*
30 g vaniljeprotein**
1 ts sukringold
40 g havremel***
15 g mandelmel****
1/2 ts kardemomme
1/2 ts kanel

Bland sammen alle ingrediensene og la de svelle et par minutter.
Stek som vafler. Jeg bruker litt kokosolje vaffeljernet.
Spis!

Alternativer:
*for en melkefri variant kan du bruke kokosmelk, havremelk eller andre melketyper. Vann kan også brukes, men det gir ikke en like god smak.
**har du ikke vaniljeprotein kan du bytte det ut med en annen tørrvare, som bakeprotein, mer havremel eller speltmel, og i tillegg 1 ss sukringold.
***havremel kan byttes ut med annen tørrvare som speltmel, bokhvetemel eller hvetemel
****mandelmel kan byttes ut med mer havremel eller en annen tørrvare

SONY DSC
Server vaflene med det du måtte ønske, eller spis de som de er Mine vafler ble servert med brunost, sukkerfritt jordbærsyltetøy og fibersirup. Det er noe av det beste i mine øyne! Håper det smaker :grin:

Ha en super duper tirsdag videre!

Kristine ♥

10 kommentarer

Siste innlegg