NI ENKLE TING DU KAN GJØRE I 2017 FOR ET BEDRE LIV

Mitt eneste nyttårsforsett i år, er å leve et ende gladere liv! Det å virkelig sette pris på hver dag, være med de jeg er glad i og ta vare på kroppen min med aktivitet, sunn mat og positive tanker, er det som gir meg lykke.
Her har du ni enkle ting du kan gjøre i 2017 for et bedre liv. Dette er ting jeg selv gjør stort sett hver eneste dag og får glede av. Ni enkle ting som utgjør en forskjell både for helsen og velværen din ♥

SAMSUNG CSCStart dagen med et glass vann
Det å starte dagen med et glass vann gir en god start på dagen og er en fin måte å sette igang en sunn dag på. Et glass vann på morgenen før frokost, hjelper kroppen og å komme i gang og å kvitte seg med avfallsstoffer. Ha gjerne sitron og urter i vannet for å spirte opp smaken. 

Smil til ditt eget speilbildet
Når du kommer inn på badet om morgenen, smil til deg selv i speilet. Kanskje kan du også si noe pent til deg selv? Denne lille enkle tingen vil føre til økt selvbildet. Og du fortjener å være glad i deg selv! 

Ta bildet av det
Om du står ovenfor et øyeblikk eller en situasjon som gir deg noe – ta bilde av det. Da kan du se tilbake på akkurat det øyeblikket senere, kanskje på en litt dårligere dag, og la gode minner og følelser strømme på. 

SONY DSC Beveg deg
Nei, jeg sier ikke at du skal trene hver dag, men det å være i litt aktivitet hver dag slik at kroppen får beveget seg, gjør godt både fysisk og psykisk for helsen vår. Å bevege seg daglig kan være så enkelt som å ta trappene isteden for heisen, vaske gulvet eller gå til butikken.  

– Hils på en fremmed
Det å si hei, smile eller gi et lite vink til en fremmed hver dag, gjør underverker! For det første er det kanskje det eneste hyggelige smilet denne personen får i løpet av dagen sin. Dessuten kommer det alltid tilbake til deg når du deler positivitet, så spre solskinn! 

Skriv det ned
En gang i uken, bruker jeg 10 minutter på å notere ned ting som irriterer og stresser meg, og ting som gjør meg lykkelig. Først bruker jeg noen minutter på det negative, før jeg så bruker resten av tiden på det positive. Det å få det ned på papir, gjør at du lettere kan kvitte deg med det som stresser og irriterer deg, og heller kan fokusere på det som gleder deg. Jeg blir i skikkelig godt humør av dette!

Finn stillhet med off-tid
Sett mobil og alle andre tekniske duppeditter du har, på lydløs minimum en halv time før du skal legge deg. Ikke bare sett de på lydløs men legg de også fra deg. Det å ha off-tid før du skal sove og lydløse telefoner, forbedrer søvnkvaliteten din og hindrer at du våkner opp av en tåpelig sms eller facebook notification klokken tre på natten. 

Bugn i frukt, bær og grønnsaker
Om det er en ting vi alle er enig i, er det at frukt, bær og grønnsaker er super sunt! Disse fargerike godsakene inneholder en rekke fantastiske stoffer som virker forebyggende blant annet for kreft, hjerte- og karsykdommer, diabetes, overvekt og høyt blodtrykk. Også smaker det så godt! 

Vær takknemlig
Forskning viser at mennesker som er takknemlig både er gladere, lykkeligere og friskere enn de som ikke er det. Vær takknemlig for det du har i dag. Uansett hvor kjip dagen er, er det alltid noe å være takknemlig for. Når du tenker på det du er takknemlig for, skrur du av negative følelser og tanker. På den måten blir du faktisk enda mer takknemlig og glad!

Kristine ♥

8 kommentarer

Siste innlegg