DAGENS TRENING – ENARMS ROING I KABEL

Herlige torsdag! Dagen i dag har vært hektisk med full praksis og jobb. Jeg rakk heldigvis en treningsøkt mellom de to. Det er så godt med en real time -out :grin: Da virker arbeidsdagen langt kortere og mindre krevende med en gang! 




Dagens trening var en styrkeøkt på rygg og skuldre. Økten bestod av nedtrekk, skulderpress, sidehev, face pull og enarms roing i kabel. For tiden har jeg skikkelig sans for den sistnevnte øvelsen, enarms roing i kabel. Jeg liker å kjøre denne med lette vekter og flere repetisjoner i slutten av ryggøkten, slik at jeg virkelig får pumpet ut det siste i muskulaturen. I dag ble det 3 sett av 12 -13 repetisjoner. Jeg føler at jeg får ordentlig god kontakt med muskulaturen og at de riktige musklene jobber på spreng! 

Enarms roing i kabel er en super øvelse, hvor du få trent både rygg, hovedsakelig den brede ryggmuskelen, skuldre og biceps.
Fest håndtaket i en kabelmaskin. Sitt med rett rygg på gulvet. Stram coremuskulaturen slik at ryggen holdes stabil under hele øvelsen. Ta tak i håndtaket med den ene hånden og trekk den mot deg. Fokuser på skulderbladet ditt. Tenk at noen holder en appelsin bak ryggen din og at du skal forsøke å skvise den. Hold et godt sekund, før du fører hånden din tilbake til utgangsposisjonen. Gjenta. 
Kanskje en øvelse å prøve på neste treningsøkt? 

Kristine ♥

12 kommentarer

Siste innlegg