PUSH UPS MED ROING

Jeg skal innrømme at jeg gjør mange av de samme øvelsene på trening. Likevel er det viktig å variere noe, både for motivasjonens del, og også for muskulaturens del slik at muskelen / musklene får ulik stimuli. I dag gjorde jeg push ups med roing. En genial øvelse! Her får du trent core -muskulaturen, bryst, armer, skuldre og rygg i en og samme øvelse. Du får virkelig utfordret både styrken og stabiliteten din! Om du ikke har gjort det allerede, anbefaler jeg deg å prøve deg på push ups med roing neste gang du skal trene overkroppen :razz: 



Push ups med roing

Stå på tærne, slik du gjør om du skal ta vanlig push ups, og ha en manual i hver hånd. Stram core- muskulaturen og senk kroppen kontrollert ned til gulvet. Skyv deg opp igjen, akkurat som i en vanlig push ups. Stabiliser kroppen når du kommer i topposisjon og trekk deretter den ene armen opp mot ryggen, tett inntil kroppen. Senk den rolig ned igjen. Gjenta med den andre armen. Du har nå gjort en repetisjon. Gjenta øvelsen.  
Pass på at du under hele øvelsen, stabiliserer overkroppen, strammer magen og holder en nøytral ryggposisjon. 
Lykke til og god trening! 

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Haha. Den var mye vanskeligere enn jeg hadde trodd! Jeg sleit skikkelig med p holde balansen!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg