TACO MED SCAMPI OG HJEMMELAGET GUACAMOLE

Da er det fredag og helgen er her! I hvert fall på papiret. Jeg jobber i dag og imorgen, så jeg tar først helg når søndagen kommer. Til gjengjeld har jeg fri både søndag og mandag. Det blir en forskjøvet helg, og det er minst like bra!

Tidligere i dag var jeg faktisk å svømte. Nå har jeg fått konstatert en gang for alle, at om jeg er på en båt som synker, kommer jeg til å drukne! Jeg er skikkelig dårlig til å svømme. Det var ikke mange runder i svømmebassenget som skulle til før jeg var kjørt. Fy søren så tungt det er! Jeg tok meg noen gode runder og nøt så resten av tiden i boblebadet. Det følte jeg var velfortjent!

SONY DSC
Skal du ha taco i helgen? Taco er fast innslag hos meg stort sett hver helg. Jeg synes det er godt å variere, for det finnes jo så fantastisk mange tacovarianter og muligheter! Jeg tyvstartet tacohelgen med taco til middag i går kveld. Da laget jeg denne fantastiske gode versjonen med scampi og hjemmelaget guacamole . Hipp hurra for at jeg har rester i dag!!

SONY DSC

Taco med scampi og hjemmelaget guacamole
Til 2 

Ca 300 g scampi*
2 ss tacokrydder, hjemmelaget eller ferdigkjøpt
1 avokado
1/2 tomat
1/3 rødløk
2 hvitløksfedd
ca 1 cm chili
1 sitron

Tilbehør
Lefser
Tacosaus
Rømme eller kesam
Revet ost, jeg brukte cheddar
Bønner
Ruccola 
Cherrytomat i båter
Søtpaprika i skiver

Varm opp lefser etter anvisning. 
Stek scampi raskt i en panne på middels varme med tacorydder. 
Lag guacamole ved å mose avokado med hakket tomat, finhakket hakket rødløk, finhakkede hvitløksfedd, finhakket chili og saften fra sitronen.
Smør lefsene med guacamole. Legg på scampi og opp med resten av ingrediensene. En fest i munnen!

*du kan naturligvis bruke kylling, karbonadedeig eller annet istedenfor scampi, men jeg anbefaler deg å prøve. Så godt!

SONY DSCTaco eller ei, håper fredagskvelden din blir super :grin: God helg! 

Kristine ♥

8 kommentarer

Siste innlegg