PEISKOS, TOAST OG ET SLAG FOR BRØDSKIVEN


Langhelg og jeg er plassert foran peisen ikledd ullsokker og koseklær / treningsklær. Jeg rett og slett elsker peiskos! Her kan jeg sitte i timesvis mens jeg hører på knitrelyden og kjenner varmen fra ilden. Gjerne sammen med noe godt i glasset og spennende lesestoff. Jeg har hatt en lang morgen akkurat her, og jeg tror jammen jeg blir her en liten stund til. Jeg har ikke store planer for denne lørdagen annet enn studier og middag med venner i kveld. Da blir det peiskos noen timer til!


Frokosten i dag ble toast. Noen ganger er det enkleste det beste, er du ikke enig? Toast er en gammel favoritt som jeg aldri blir lei! Når vi først er inne på toast og brød, vil jeg slå et slag for brødskiven. Brød har fått et ufortjent dårlig rykte de siste årene. Men, nei, du blir ikke tykk av brød! Det handler om hvilket brød du spiser og hvor ofte du spiser det. En grovt og godt brød bidrar med en rekke viktige vitaminer g mineraler, blant annet B-vitaminer, jern og sink. I tillegg inneholder det en god mengde fiber som blant annet bedrer fordøyelsen og gir bedre metthetsfølelse. Et godt grovt brød kan gjerne være en del av et sunt og variert kosthold. Så spis brødskiven din med god samvittighet!


Jeg brukte sprek- brødet til Rema1000, smurte det med ketchup og phildephia, før jeg hadde over skinke og ost. Jeg toppet det hele med dette kylling grillkrydderet – super godt!  Deretter hadde jeg skivene i ovnen på 225 grader i 10 minutter. Enkelt, sunt og knall godt! 

Håper helgen din blir super duper, at du har tid til å gjøre noe morsomt og er sammen med de du er glad i. Uansett hva du skal; ta på deg smilet, le så mye som mulig og nyt helgen :grin: Masse god helg!

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Anonym:
      Jeg kan godt lage et innlegg om det om det er ønskelig. SukrinGold, et proteinpulver, fibersirup er nok mest brukt 🙂

    2. Malin:
      Polarbrød er også en super variant som en kan ha mye godt pålegg på. Egg, skinke, kaviar, som du sier, makrell i tomat, cottage cheese med syltetøy, masse sunne og gode muligheter der 🙂

    3. Elsker brødmat! Men hva vil du si om polarbrød havre, til frokost eller lunsj? Med pålegg som egg, kaviar, skinke toppet med paprika og agurk- målet er å bygge muskler. trener styrke 5 ganger i uken

    4. Hei!
      Jeg lurer på om du kan anbefale de helsekostproduktene som går igjen mest? Tenkte å kjøpe et par ting, men vil være de som går igjen mest. Har sukrin, men virker som du bruker stevia eller sukring + mer? Og virker som sirup går igjen?

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg