DEILIGE KOKOSPANNEKAKER

Etter trening i dag, laget jeg disse deilige kokospannekakene. Jeg og pannekaker er bestevenner. Jeg kan spise pannekaker hver dag til alle døgnets tider!


Når jeg lager pannekaker, bruker jeg oftest de ingrediensene jeg har tilgjengelig og som jeg har lyst på. Jeg slumper litt med ditt og datt til jeg får en grei konsistens og smak. Noen ganger blir det veldig gode pannekaker, som i dag, mens andre ganger, blir det ikke helt suksess. Da prøver jeg med andre ingredienser neste gang. Disse kokospannekakene inneholder kesam og kokosmel, og ble skikkelig saftige og gode! 

Deilige kokospannekaker

1 egg
2 eggehviter
2 ss kesam, eventuelt yoghurt 
2 ss kokosmel
1 ss havremel, eller annet mel som spelt- eller hvetemel
Ca 1,5 dl melk
1 ts bakepulver
1 ss sukrin
1/2 ts kanel

Pisk egg, eggehvitter og kesam lett sammen med en gaffel. Tilsett resten av ingrediensene. La røren svelle et par minutter før du steker pannekakene på middels varme i litt kokosolje.
Server med det du måtte ønske. 


Mine kokospannekaker ble servert med cottage cheese, bananskiver og sukkerfritt jordbærsyltetøy. Har du testet denne kombinasjonen? Den er så god. Virkelig en favorittkombinasjon hos meg for tiden! 



Ta alt pålegget på pannekakene og nyt! 
Ha en fin torsdagskveld da dere. Ta deg en pannekake eller to :razz:

Kristine ♥

10 kommentarer

Siste innlegg