STOR SJOKOPANNEKAKE

Til lunsj i dag laget jeg meg en stor sjokopannekake. Det er rett og slett sjokoladeproteinpannekaker som jeg stekte i en kakeform i ovnen. Fremover skal jeg steke pannekakene mine i ovn oftere. Da ble den ekstra saftig og god!

SONY DSC
Sammen med sjokopannekaken serverte jeg kokosvann og frukt. 

SONY DSC

Stor sjokopannekake

1 egg
2 ss cottage cheese, eventuelt kesa, gresk yoghurt eller lignende 
1 ts sukringold
3 ss havregryn
2 ss sjokoladeprotein, eller mer havregryn
1 stor ss kakaopulver 
1 dl væske, jeg brukte kald kaffe men melk og vann fungerer utmerket
Valgfritt: 1/2 questbar

Bland alt sammen i en bolle. Mos med en stavmikser. Dette er ikke nødvendig, men da unngår du klumper i pannekaken din. 
Legg bakepapir i en rund kakeform og hell over røren. 
Om du ønsker proteinbar biter i sjokopannekaken din, deler du Questbaren i biter og dytter de ned i røren. 
Stek på 175 grader i 12- 15 minutter. 
Server.

SONY DSC
Jeg toppet min sjokopannekake med 2 ss cashewnøttsmør og resten av brownie Questbaren i biter.

SONY DSC
Saftig, god og stor sjokopannekake. Mmm… Jeg vurderer faktisk å lage meg en til kveldsmat også. Den var så god!
Håper det smaker :razz: Ha en finfin torsdagskveld!

Kristine ♥

14 kommentarer

Siste innlegg