NOEN TIPS TIL TACOEN

Er det flere enn meg som skal ha taco i helgen? Personlig synes jeg taco kan spises når som helst. Det er sunt, raskt, godt og kan varieres i det uendelige. Jeg blir aldri lei! I dag vil jeg dele noen tips til tacoen med dere. 


Disse tre taco- ingrediensene testet jeg til middag i går; Sticky Fingers taco rydder, Old El Paso smoky chipotle chili salsa og Rema1000 guacamole.  Tacomiksen var virkelig god. Den er litt sterkere enn vanlig tacokrydder og gir en anelse røkt smak. I mine øyne var denne kryddermiksen mye bedre enn det originale tacokryddet.  Smoky chipotle salsa har bbq smak og er også ganske sterk. Absolutt veldig god. Rema1000 sin guacamole må jeg virkelig skryte av. Denne inneholder 80 % avokado og smaker faktisk som hjemmelaget guacamole. Denne kommer jeg til å kjøpe mye fremover. Guacamole er jo så godt! 


Vil du lage alt hjemmelaget har jeg tidligere lagt ut oppskrift på både guacamole, salsa og tacokrydder:
Guacamole pleier jeg å lage enkelt ved å mose 2 godt modne avokado med 1 hakket tomat, 1/2 hakket rødløk, 3 finhakkede hvitløksfedd, 1 finhakket chili og saften fra 1/2 sitron. 
Til hjemmelaget salsa trenger du 2 godt modne tomater, 1 hvitløksfedd, chili (smak deg til etter hvor sterk du ønsker salsaen), saften av 1/2 lime, 1/2 liten rødløk, koriander, litt salt og pepper. Lage en hurtig variant ved å kaste alle ingrediensene i en blender og kjøre til en jevn salsa eller finhakk alle ingrediensene og bland de sammen i en bolle.
Hjemmelaget tacokrydder lages ved å blande sammen 4 ss chilipulver, 4 ss chilipepper, 8 ss tørket oregano, 8 ss paprikapulver, 8 ss salt, 8 ss hvitløkspulver, 8 ss spisskummen og 8 ss pepper. Oppbevar i en lufttett boks i romtemperatur.


Slik så altså gårsdagens taco middag ut. Maistortilla varmet i ovnen toppet med karbonadedeig stekt med Sticky Fingers tacokrydder, hjerte salat, maiskorn, paprika, revet Jarlsbergost, smoky chipotle chili salsa og Rema1000 sin guacamole. Tacofest vil jeg kalle det. For dette var godt! 

Har du noen tips til tacoen? Jeg blir aldri lei taco og tar gjerne imot noen nye og gode ideer :grin: 
Ha en god fredagskveld dere!

Kristine  ♥

16 kommentarer

Siste innlegg