DROPP DEN DÅRLIGE SAMVITTIGHETEN

Nå som påsken er her og det venter påskeegg, lange frokoster, deilige middager og andre godsaker, vet jeg det er mange som vil hilse på vonde følelser knyttet til mat og trening. Men dere, dropp den dårlige samvittigheten! For det er ok med ferie, hvile, å skeie ut og nyte påsken!

Si at  du spiser 5 måltider om dagen. Det blir 35 måltider i løpet av en uke. Det tilsvarer cirka 140 i løpet av en måned og hele 1825 måltider i løpet av et år! Om du da spiser godis, fløtegratinerte poteter, påskekake, nystekte hveterundstykker eller annet godt, noen ganger i løpet av påsken, vil det ikke ha noen ting å si i den store sammenheng. Se helheten. Så lenge du spiser sunt og variert åtti prosent av tiden, kan en fint skeie ut de resterende tjue prosentene. Alt handler om en balansegang. Alt med måte, er tre veldig fine ord her. 


Slik har påskeeggene sett ut for meg og mindre brødre tidligere. Og, ja. De kommer til å være minst like fylte i år også. Selv kunne jeg aldri kuttet ut godis, lange frokoster med venner, gode middager med familie, vin og sjokolade. Jeg er matmoms! Jeg koser meg med mat, godis og samvær med den beste samvittighet. Bare ikke hver dag. Jeg vet at mesteparten av tiden spiser jeg såpass sunt og godt at litt utskeielser har ingenting å si. 

Så dere; dropp den dårlige samvittigheten. 
Nyt påsken til det fulle :grin: Gjør noe morsomt, kom deg ut i solen, spis  godis, smil til fremmede, tenk glade tanker og ta vare på de du er glad i. 

Kristine ♥

17 kommentarer

Siste innlegg