DAGENS STYRKEØKT

For tiden jeg er noe demotivert når det kommer til styrketrening. Jeg stortrives fortsatt på trening, men når det gjelder tunge løft, er lysten borte. Jeg har mye mer lyst til å ta meg en løpetur, danse litt rundt på gymmet, tralle rundt og gjøre det jeg føler for. For å ikke legge styrketreningen helt på hyllen, har jeg inngått et kompromiss med meg selv. Om jeg har en tung styrkeøkt i uken, kan jeg gjøre hva jeg vil resten av uken! Det har fungert overraskende bra :grin: I dag var jeg faktisk veldig motivert for en tung styrkeøkt. Trolig fordi jeg vet at det da blir en ukes tid til neste gang. Du lurer kanskje på hvorfor jeg i det hele tatt trener tung styrke, om jeg ikke synes det er så moro? Det er rett og slett fordi jeg vil beholde den muskelmassen jeg har opparbeidet meg. Jeg vet også, fra tidligere erfaring, at jeg fort mister både rumpe og en del andre former om jeg ikke gjør noen tunge løft. For ikke å snakke om alle helsefordelene styrketrening har. Derfor lurer jeg hjernen min til å ha en tung styrkeøkt i uken!

SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC
Dagens styrkeøkt så slik ut:
– Knebøy
4 sett * 5 repetisjoner 
– Chins med ekstra vekt
3 sett * 4 -5 repetisjoner 
– Markløft, på bildet
4 sett * 5 repetisjoner 
– Stående roing
4 sett * 5 repetisjoner 
– Benkpress
4 sett * 5 repetisjoner 
– Skulderpress
3 sett * 5 -6 repetisjoner 

En klassisk styrkeøkt for hele kroppen med fokus på baseløft. Tungt og godt! 
Har du hatt en god treningsøkt i dag?

Kristine ♥ 

10 kommentarer
    1. Kristin Haugen Granli:
      Om du har tre tunge økter i uken, så kan du da ikke være så demotivert. Det er jo det jeg pleier å ha! Hihi… Lykke til med eksamen. Kjør på <3

    2. Tror de aller fleste føler det sånn for styrketrening nå når sommeren kommer 🙂 Du er flink!

    3. Er også veldig demotivert til styrketrening for tiden… Har tre veldig tunge økter i uka nå, gruer meg hver gang, men på samme tid er det deilig og. Litt sånn hat/elsk-forhold. Er midt i eksamensrushet, så tror motivasjonen kommer tilbake når jeg ikke er nødt til å lese og pugge hele dagen lang…:) Ha en fin kveld <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg